• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X12XE cat leeg halen..

zo als de naam al zegt wil ik van mijn 98 corsa met een X12XE moter mijn cat leeg halen... want hij zit verstopt..

heefd iemand de ervaring dat dit verkeerde waarders geeft ivm de apk?

mvg mark de vries

Geen idee of dat problemen kan geven (gok van wel anders zat hij er niet)

Daarbij lees ik alleen maar hele negatieve dingen of je kat leeg halen

(zwaar niet goed voor de gezondheid etc etc)

Zou hem of schoonmaken als dat kan, en zo niet er 1 scoren op de sloop.

Ja ik weet dat hij aan je uitlaatspruitstuk vast zit.

Maar dan dus compleet spruitstuk regelen en je oude inleveren, krijg je meestal wel wat geld voor terug.

Nou dit klinkt mechien egocentrich... Maar ik wil weten of iemand er ervaring mee heefd, de waardes gigantich om hoog gaan... Want ik mag max iets van 0,3%

Sent from my iPhone using Tapatalk gr mark

@KRSA2000 wrote:0.5% mag je hebben.

Grote kans dat je dat niet gaat halen zonder kat.

Hij bedoeld de 4 gas test. Dan mag hij maar 0,3 halen.

Bij de stationaire meting idd 0,5.

@arjontje wrote:@KRSA2000 wrote:0.5% mag je hebben.

Grote kans dat je dat niet gaat halen zonder kat.

Hij bedoeld de 4 gas test. Dan mag hij maar 0,3 halen.

Bij de stationaire meting idd 0,5.

Nope... Ook bij een viergasmeting mag ie 0,5% hebben.

Bouwjaar is '98, pas vanaf 30/06/'02 is het 0,3%

1f9dfceae1799978e2d3c68bdc4e13cb.jpg

Viergasmeting (CO, CO2, HC en O2) wordt gebruikt om de lamda waarde te berekenen waardoor de werking van de kat. getest kan worden.

Dank jullie wel, voor jullie antwoorden, maar niemand weet dus hier, of je met een leege kat boven de 0,5% uit komt ja of nee... Dan moet ik zoek naar een andere kat

Niemand kan met 100% zekerheid zeggen of je door de Apk gaat komen met een lege kat.

Is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder ook de algehele staat van onderhoud.

Ik zou zeggen probeer het maar laat ons maar wat weten!

@KRSA2000 wrote:

Nope... Ook bij een viergasmeting mag ie 0,5% hebben.

Bouwjaar is '98, pas vanaf 30/06/'02 is het 0,3%

1f9dfceae1799978e2d3c68bdc4e13cb.jpg

Viergasmeting (CO, CO2, HC en O2) wordt gebruikt om de lamda waarde te berekenen waardoor de werking van de kat. getest kan worden.

Juist, bij een viergasmeting wel ja. En waarom gebruik je dan tabel van een stationaire CO-meting?

Viergasmeting doe je bij verhoogt toerental, en dan gebruik je dus een andere tabel, en dan mag je met deze auto dus maar 0.3% CO hebben (en stationair max. 0.5%).

Zie het verschil hieronder

emissie_zps750eb069.jpg

Nee je haalt de waardes niet zonder kat.

Wil je zonder kat rijden dan moet je een Honda kopen. Die willen het nog wel eens halen.

He mensen... Zit er verschil tussen een benzine en een diesel katalisator?

Anders heb ik nog wel een kat liggen van een x12xe

80k oud super netjes met nog een dikke meter uitlaat eraan

Stuur maar pm als je interesse hebt

Gr david

Kat die verstopt zit? Bij een x12xe. Mmm, voorspeld weinig goeds.

olie verbruik?

ik zou wel eens een meting willen doen zonder de kat.

volgens mij zijn deze blokjes heel schoon en halen ze de cijfers wel.

gahet voor de grap eens doen.

ben ook wel benieuwd of het vermogen oplevert

@robert_corsa dat gaan we eerst ook proberen zonder kat... Olie verbruik is een liter op 8000 of zo iets... Als ik een klepje hoor.. Dan gooi ik er wat bij.. Zodat het pijl weer goed is

Ik maak gemiddeld maar 34 km perdag... Dus dat kan de kat ook verstoppen denk ik... Maar ik heb de egr ook afgedopt.. Dus ik ben zeer benieuwd naar de uitslag.. Ook al hou ik in mijn achterhoofd dat er mechien toch een nieuwe kat er onder moet... Vingers crossed...

@mdv1986 wrote:@robert_corsa dat gaan we eerst ook proberen zonder kat... Olie verbruik is een liter op 8000 of zo iets... Als ik een klepje hoor.. Dan gooi ik er wat bij.. Zodat het pijl weer goed is

Ik maak gemiddeld maar 34 km perdag... Dus dat kan de kat ook verstoppen denk ik... Maar ik heb de egr ook afgedopt.. Dus ik ben zeer benieuwd naar de uitslag.. Ook al hou ik in mijn achterhoofd dat er mechien toch een nieuwe kat er onder moet... Vingers crossed...

Heel benieuwd naar de resultaten zonder kat, dus als je wat meetwaardes kan posten houd ik me warm aanbevolen ;)

Gr,

The Duke

Terug
Naar boven