• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X14XE vraagje

Goeienavond mede Opel forumers.

Ik ben op mijn gemakje mijn koppakking aan het vervangen.

Nou kwam ik twee boutjes tegen waarvan ik niet zou weten waarvoor ze dienen.

Graag zou ik willen weten waarvoor deze twee boutjes zijn, aangezien ik altijd overal nieuwsgierig naar ben (en ik een opleiding doe in de auto techniek) zou ik het toch graag willen weten.

Het zijn twee torx boutjes die bovenop de cilinderkop zitten, boven en onder de middelste kopbouten.

Alvast bedankt.

Tim

Heb je een foto?

Ik zou bijna zeggen dat het de boutjes van het onststekingspak zijn, maar die zitten links en rechts geloof ik.

24012012233.jpg

De twee boutjes die je boven en onder de middelste kopbouten ziet

Naja, als je toch bezig bent, draai ze er gewoon uit. Dan weet je waar ze voor zijn ;)

Ik durf het je zo ook niet te zeggen.

Heb er zelfs m'n werkplaatshandboek nog op nageslagen, maar die meld niks over die twee boutjes.

Wat voor werkplaats handboek heb jij dan als ik vragen mag, ik kan in mijne namelijk ook niks vinden. :thumbdown

Ook niet hoe het inlaatspruitstuk nou gedemonteerd moet worden.

Ja zijn volgens mij ook afdichtingen van je olie kanaal.

Zou ze mooi laten zitten hoeven voor koppakking niet los of eruit en goed is goed.

Terug
Naar boven