• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X18XE1 schakelt steeds terug naar benzine

RISL

Post veel
Weer wat nieuws.

De laatste week schakelt m'n auto niet meer zelf over naar LPG. Als ik 'm een keer op benzine zet en dan naar LPG, schakeltie wel over naar LPG.

En vervolgens schakelt de auto steeds zelf terug naar benzine, soms zelfs om de paar km. Ik moet 'm dan zelf weer naar benzine schakelen, even wachten, naar LPG schakelen, een paar honderd meter rijden en dan pas schakelt de auto weer naar LPG. De auto wordt gewoon netjes warm, EGR en luchtinlaat zijn schoon en de juiste bougies zitten er pas een paar 1000 km in.

Vanmorgen was het heel erg, vanmiddag was heel lange tijd niet, dus ik dacht dat het probleem weer weg was, maar net voordat ik thuis was, schakelde de auto weer terug.

Wat zou dit kunnen zijn? Een rotte lambdasonde? Defecte temperatuursensor?

De auto begint ook te stotteren als ik het gas ineens diep intrap, als ik het langzaam intrap tot een bepaald toerental en daarna vol, is er geen probleem.

Terug
Naar boven