• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X20SE kabelboom zonder stuurcode - startblokkering

Kan iemand me uitleggen (wellicht uit de autocross) hoe je een X20se motor kan laten lopen zonder het aansluiten van de ronde kabels......

Ik heb een X20se (2ltr 8v, milieuvriendelijkere versie van de C20ne) ingebouwd in een oldtimer waarbij de kabelboom naar de ecu intact is, de beide ronde stekkers zijn erbij en heb een nagenoeg complete kabelboom met naar dashbord met 3 aansluitstekkers.

Ik heb alles aangesloten alvast op de aanwezige kabelboom echter schiet hij in de startblokkering (knipperend dashbord lampje op de originele omega cockpit. Ook het het orginele stuur en sleutel erbij maar dit mag niet baten.

Aangezien de kabelboom nagenoeg compleet is en niet alle draden ongeschonden zijn wil ik terug naar de eerste optie en vanaf de ronde stekkers de sensors solderen naar de bestaande kabelboom van de auto.

Echter hoe ga ik de stuurcode omzeilen? Ik weet dat er in de autocross alleen het stuk van de kabelboom aan de bijrijderskant wordt gebruikt en niet het sensorgedeelte met de ronde stekkers. Ook kan ik zo snel geen draden ontdekken welke vanaf de cockpit/ ronde stekkers direct naar de motronic loopt.

De "normale" kleurcodes van de bedrading weet ik wel (oa met dank aan corsanova ombouwsite).

Welke draden dien ik met elkaar door te lussen om een vonk en openen van de injectoren te realiseren?

Alvast bedankt voor t meedenken,

Peter

Terug
Naar boven