justinmanders16
Lid
Beste leden,
Ik heb een astra g opc 1 (x20xer) met 230xxx km, nu wil ik meer vermogen hebben en dus een turbo. Nu heb ik binnenkort een z20let blok uit een zafira opc met 244xxx km erop en wil ik de benodigde onderdelen overzetten of zelf maken.
Ik had gelezen op dit forum dat de 2 blokken inprinciepe hetzelfde zijn alleen heeft de x20xer andere zuigers en scherpere nokkenassen en een hogere compressie. Is het verstandiger om de z20let compleet in te lepelen? of alleen de benodigde onderdelen over te zetten? Wat zou ik moeten overplaatsen / kopen om de x20xer netjes te laten lopen.
Waar ik zelf aan dacht is:
Turbo offcours
After market ic monteren
Uitlaatspruitstuk overnemen of zelf maken (lassen is geen probleem)
Injectoren overplaatsen
Kabelboom +ecu overplaatsen
Nieuwe lagers/pakkingen en rubbers
Wat leiding en Fitwerk maken/aanpassen
Evt zwaardere koppeling (kan later ook altijd nog)
Luchtmassameter overnemen
Inlaat x20xer houden (omdat ik had gelezen dat deze grotere poorten had) of zelf maken
Las, Fitwerk en electra kennis is geen probleem. Ik vraag me af of ik een duidelijk beeld heb van wat er allemaal moet gebeuren of vervangen voordat ik eraan begin.
Mvg Justin
Ik had gelezen op dit forum dat de 2 blokken inprinciepe hetzelfde zijn alleen heeft de x20xer andere zuigers en scherpere nokkenassen en een hogere compressie. Is het verstandiger om de z20let compleet in te lepelen? of alleen de benodigde onderdelen over te zetten? Wat zou ik moeten overplaatsen / kopen om de x20xer netjes te laten lopen.
Waar ik zelf aan dacht is:
Turbo offcours
After market ic monteren
Uitlaatspruitstuk overnemen of zelf maken (lassen is geen probleem)
Injectoren overplaatsen
Kabelboom +ecu overplaatsen
Nieuwe lagers/pakkingen en rubbers
Wat leiding en Fitwerk maken/aanpassen
Evt zwaardere koppeling (kan later ook altijd nog)
Luchtmassameter overnemen
Inlaat x20xer houden (omdat ik had gelezen dat deze grotere poorten had) of zelf maken
Las, Fitwerk en electra kennis is geen probleem. Ik vraag me af of ik een duidelijk beeld heb van wat er allemaal moet gebeuren of vervangen voordat ik eraan begin.
Mvg Justin