• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X20XEV geknetter bij stationair draaien

Dr.Ed

Post weleens wat
Doetíe van mij, heb het idee dat het bij het uitlaatspruitstuk weg komt. Maar kan het niet goed lokaliseren. Beetje gas erbij en het is weg..

dit heb ik ook

maar bij mij komt het van de waterpomp ( meen ik )

als je geen gas geeft zie je hem iets bewegen

als je iets gas geeft hoor en zie je niks

( de rol onder je termostaat ) ik denk dat dit de waterpomp is ???)

lijkt bij mij of hij los zit maar komt snel een nieuwe op bij mij maakt dit het geluid

@marijnl1988 wrote:dit heb ik ook

maar bij mij komt het van de waterpomp ( meen ik )

als je geen gas geeft zie je hem iets bewegen

als je iets gas geeft hoor en zie je niks

( de rol onder je termostaat ) ik denk dat dit de waterpomp is ???)

lijkt bij mij of hij los zit maar komt snel een nieuwe op bij mij maakt dit het geluid

Je waterpomp zit op je distributie...

Kan je riemspanner zijn van je multi-riem.

uitlaatspruitstuk lek!!!!!!

Standaard verhaal....

als ie warm word word het minder of is het zelfs weg..

Willem

Willem,

Klopt, er is boven op het spruitstuk een klein scheurtje zichbaar. Zal kijken of ik dit dicht kan krijgen. Wel een teringherrie voor zo'n klein scheurtje!

De kettingspanner van de distributie stond een halve slag verkeerd :wtf . Die stond dus ook mooi mee te tikken. Na dit hersteld te hebben zit er al een stuk meer rust in. Morgen ff kijken of ik het spruitstuk dicht kan krijgen. Moet het m.i. over zijn.

Ed

Haarscheurtje gelast in het uitlaatspruitstuk, maar hoor um nog steeds! Sinds hij de luchtinlaattemp. weer kan meten start hij ook keurig in de koudloop, maar dan is het tikken het ergst. Na ca. 30-40 seconden hoor je hem omschakelen en wordt dit al een stuk rustiger. Beetje manipuleren met de (nu nog open) luchtinlaatslang zorgt ervoor dat ik het tikken bijna kwijt ben. Zou zo kunnen zijn dat hij de weerstand van het luchtfilter nodig heeft om "tikvrij" te lopen. Ondertussen zijn de EGR klep en de lambdasonde onderweg, eerst die monteren om deze als mogelijke boosdoeners uit te schakelen. Op-Com geeft nl. aan dat dit motortje "arm" draait omdat de o2 sensor ontbreekt.....

@Haasje17: Correct, bedoel de distributieRIEM spanner. Die was met de klok meegedraait om hem op spanning te zetten, en moest tegen de klok in worden afgesteld. Heeft geen meters gemaakt, dus daar zit ik niet echt over in.

Terug
Naar boven