DE X20XEV zoals hij bij mij in de projectauto (Corsa B) ligt heeft zo zijn onhebbelijkheden. Loopt altijd, maar af en toe bij het doortrekken (zo rond de 4500 toeren) blaast hij er een dikke vette blauwe rookwolk uit. Vaak gevolgd door het bekende storingslampje, uitlezen levert je dan p335 p340 storingen op. Omdat het een vlotte starter is de nokkenassensor vervangen, maar het probleem blijft voorbij komen. De ene keer trap ik hem zonder probleem in het rood, de andere keer inhouden/rookwolk/motorstoring.
De gasklepmodificatie gedaan, compressie opgemeten, bougies vervangen, bekabeling doorgemeten en wat al niet meer. Ik ben een beetje uit gefantaseerd.. Aan de uitlaatklepstelen is te zien dat er w.s. 2 klepseals niet meer optimaal zijn, ga ik op termijn vervangen.
Iemand enig idee waar ik verder kan zoeken?
De gasklepmodificatie gedaan, compressie opgemeten, bougies vervangen, bekabeling doorgemeten en wat al niet meer. Ik ben een beetje uit gefantaseerd.. Aan de uitlaatklepstelen is te zien dat er w.s. 2 klepseals niet meer optimaal zijn, ga ik op termijn vervangen.
Iemand enig idee waar ik verder kan zoeken?