• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x25xe pk vraag of eventueel ander blok?

Maurice89

Post vaak
Ik ben nog altijd bezig met me auto en komt hopelijk dit jaar de weg op maar,

Wat mij bekend is zitte er 3 liter nokkenasse in en een chip maar deze is niet op maat, bij eds kwam er 197pk uit maar of dit de krukas of de wielen zijn geen idee heb de auto toen zo compleet over gekocht voor het blok.

Ik heb er nu rvs spathetti spruitstukke onder zitte + complete rvs uitlaat op de katvervanger nog na deze word ook van rvs.

Hoeveel pk zou ik uit dit blok kunnen halen met deze dingen? Er zit ook als goed is een bmc filter op zo'n soort van stofzuiger :angel

En de andere vraag is wat te doen eventueel:

Ik wil de auto laten her spuiten en het blok gaat er ook uit om alle pakkingen te vervangen zodat het blok niet meer olie lekt.

Ook rammelt er iets bij de koppeling terwijl die er maar 15xxx km in zit :cry denk druklagertje wat je heel zacht af en toe eens hoort ratelen.

Wat zou het ongeveer kosten kwa pakkingen en dergelijke om het blok fris te krijgen?

Een 3 liter bouwen zie ik niet echt zitten omdat ik dan maar een paar pk extra zal hebben en heb genoeg vertrouwen in me eige blok.

Een 3.2 is dat rendabel tegen over wat ik nu heb? En kwa kosten om het eige blok fris te krijgen tegen over de 3.2?

Terug
Naar boven