• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X25XE Vermogensprobleem/stotteren deellast

Hallo,

Mijn omega (X25XE van 1998) heeft sinds kort een raar probleem..

Als ik vertrek met koude motorblok (na een nachtje stilstaan) wil deze soms op deellast niet volledig zuiver accelereren. net of ik een last aan het trekken ben.

Het gebeurt naar mijn gevoel pas wanneer de extra inspuiting (chokevervanging) niet meer in werking is, na ca. 500m te hebben gereden.

Dit euvel is er enkel bij deellast, dus bij aanhouden snelheid/lichtjes accelereren.

Op vollast voelt het wel aan alsof hij perfect reageert op mijn vraag..

Wanneer de motor warm is merk ik van dat vermogenprobleem niet veel meer, wel heeft hij op benzine soms een "hik" als ik van vollast naar deellast ga (bvb na accelereren aan verkeerslicht naar constante snelheid).

Het is eentje met LPG maar heeft de voorbije 2 maanden enkel op benzine gelopen wegens wat problemen met mijn lpg-installatie (schroefdraad voor toevoerleidingen in spruitstuk was weg,injectorproblemen).

Vorige week heb ik mijn voertuig bij een erkend lpg-installateur volledig laten herstellen en nazien op slechte punten.

qua lpg is alles tip top, maar toch als ik deellast rijd op lpg, dan doen niet alle cilinders mee wat resulteert in schokken en stotteren. Toch, wanneer ik vollast ga, zowel op lpg als op benzine, gaat de auto weer zoals het hoort. Ik dacht zelf eerst aan de bobine, maar is het dan niet wat raar dat deze op vollast wel goed functioneert?

Heeft nog iemand dit ooit mee gemaakt of heeft weet van dit probleem?

reeds vervangen/hersteld:

Bougies door lpgcentrum omdat ze dachten dat het stotteren op deellast misschien daaraan kon liggen.

bougiekabels een 20.000km geleden

ECT omdat ie na een nachtje ook wel eens moeilijk wilde starten bij vriesweer, maar is ook nog niet verbeterd.

Distributieriem/cilinderkoppakkingen etc zo'n 5000km geleden.

gasklephuis gereinigd, ook carterontluchting.

2dehands LMM van een omega van '96.

Alvast bedankt!

Jonas

Terug
Naar boven