• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

xenon met originele koplampen is strooilicht?

soepkiepe

Forumbewoner
reed zo net op een auto weg, viel me op dat ik zeer weinig zag.

nu wil ik er dus xenon in maken.

wat is jullie ervaring met xenon in gewone koplampen of angel eyes, voornamelijk wat betreft strooilicht, wil het natuurlijk wel goed hebben ;)

Gewone koplamp geeft verstrooid licht. Voor jezelf maakt het niets uit qua zicht, maar je tegenliggers zijn minder happy. Met Angels of Devils is dit minder omdat er een lens in zit. Daar is je beeld dus veel beter....

Zowiezo wel voorstander van Xenon, veel beter zicht mbt borden en strepen...

ik wil geen last van anderen hebben, dus hoeven anderen dat ook niet van mij vind ik, ik wil het gelijk goed hebben. (dacht iedereen er maar zo over)

net een beetje miezerige regen en tegenliggers, dan moet ik de streep aan de rechterkant in de gaten houden om te weten waar ik rijd.

nu weet ik dat ik zelf ook niet zulke super ogen heb in het donker, maar dit gaat me net wat te ver, wil graag wat meer kunnen zien.

zijn er ook nog verschillen in de merken?

ik kan er helaas geen weet ik hoeveel euro aan uit geven, dus moet ook nog eens zo goedkoop mogelijk haha

Qua setje maakt het niet zoveel uit denk ik. Persoonlijk zou ik angel eyes erin zetten en daar de xenon achter zetten.

Xenon in de originele Astra F units is een no-go wat mij betreft.

en hoe zit het met de devil eyes? geloof dat ik eens wat gelezen heb dat die slecht licht opbrengst hebben?

Helemaal omdat het geen helder glas is geen originele koplamp gebruiken. Devil is geen verschil met Angel. :thumb

@soepkiepe wrote:ik wil geen last van anderen hebben, dus hoeven anderen dat ook niet van mij vind ik, ik wil het gelijk goed hebben. (dacht iedereen er maar zo over)

net een beetje miezerige regen en tegenliggers, dan moet ik de streep aan de rechterkant in de gaten houden om te weten waar ik rijd.

nu weet ik dat ik zelf ook niet zulke super ogen heb in het donker, maar dit gaat me net wat te ver, wil graag wat meer kunnen zien.

zijn er ook nog verschillen in de merken?

ik kan er helaas geen weet ik hoeveel euro aan uit geven, dus moet ook nog eens zo goedkoop mogelijk haha

Goedkoop is duurkoop

altijd setjes gehad van nog geen 5 tientjes altijd goede shit... tuurlijk kan er eens een lampje of starter/balast stuk gaan, maar meeste winkels geven 1 of 2 jaar garantie. wat wel uitmaakt is 35 watt of 55 watt lampen. Laatste keer 35 watt en die vond ik zelf net iets te zwak

@soepkiepe wrote:moet zo vel mogelijk eigenlijk.

die 35 watt en 55 watt waar jij het over hebt twa, is dat die k waarde? dus 3500k en 5500k?

want ik ben dus totaal niet bekend met xenon ;)

6000k geeft het meeste en beste licht

moet zo vel mogelijk eigenlijk.

die 35 watt en 55 watt waar jij het over hebt twa, is dat die k waarde? dus 3500k en 5500k?

want ik ben dus totaal niet bekend met xenon ;)

nee is de sterkte van de lamp. de k's is de kleur als het ware. Hoe hoger deze waarde, hoe blauwer/paarser het licht. 4300/6000 geven idd meeste lichtopbrengst, persoonlijk vind ik 8000 en 10.000 t mooiiste ivm die blauwe gloed ;)

Greetz Emiel

ik heb al jaren angel eyes met 6000K xenon in de gsi zitten, prima licht beeld en geen last van seinende mensen

toch gekozen voor de angel eyes.

een setje voor 30 euro lijkt me niet duur namelijk.

en dan de xenon nog.

is dit makkelijk zelf in te bouwen trouwens?

ik kan vrij veel, maar als het op stroom aankomt word dat wat minder haha

geen enkel probleem, is makkelijk te doen. Moeilijkste is een gat maken in het rubber wat de koplamp afdekt (niet te groot, niet te klein)

Laat maar weten als het is gelukt :thumb

Greetz Emiel

eerst maar netjes aan zien te sluiten, en gelijk us module er aan maken ;)

maar ik maak ze er pas in als ik ook de xenon heb, gewoon alles in 1x

xenon word minder warm dan hallogeen lampen, ik heb nog nooit problemen gehad, ook niet als de auto stil stond met xenon aan

Terug
Naar boven