Auto afgelopen maandag bij RDW ingevoerd (BE>NL) na zeer veel maanden van stilstaan.
Woensdag naar de belastingdienst willen rijden voor BPM aangifte, dus stap ik de woensdag ochtend in de auto en start hem.......
De startmotor gooit hem een enkele keer rond, de motor lijkt te willen gaan draaien,
plots veranderd het gebruikelijke start geluid in een hoop herrie van metaal gekling + traktor sounds en valt de motor uit.
Dit allemaal in een fractie van een paar tellen, uit de motor ruimte hoor ik nog wat gezoem en dan is het stil.
Doe de motorkap open en zie nix, helemaal nix.
Vervolgens durf ik niets meer te doen en bel mijn monteur.
Die vervolgens na het komen kijken concludeert dat er iets goed fout zit..... tja ... duh.... en laat mij zien dat er stukjes metaal
los liggen daar waar ik normaal mijn olie in gooi.
Dus maar even het deksel verwijderen :
En wat vinden we daar ?!
Alle metalen plaatjes gebroken ! hier enkele in een bakkie.
Ook de binnenkant van het deksel is beschadigd.
Vandaag gaan we verder met het demonteren van de motor
om te zien wat er nog meer kapot is en wat de oorzaak kan zijn.
De ketting is heel, geen olie bij koelvloeistof of lek van koelvloeistof.
Ook lijkt het er op dat er geen diesel bij de olie is terecht gekomen.
Wordt vervolgt !
Woensdag naar de belastingdienst willen rijden voor BPM aangifte, dus stap ik de woensdag ochtend in de auto en start hem.......
De startmotor gooit hem een enkele keer rond, de motor lijkt te willen gaan draaien,
plots veranderd het gebruikelijke start geluid in een hoop herrie van metaal gekling + traktor sounds en valt de motor uit.
Dit allemaal in een fractie van een paar tellen, uit de motor ruimte hoor ik nog wat gezoem en dan is het stil.
Doe de motorkap open en zie nix, helemaal nix.
Vervolgens durf ik niets meer te doen en bel mijn monteur.
Die vervolgens na het komen kijken concludeert dat er iets goed fout zit..... tja ... duh.... en laat mij zien dat er stukjes metaal
los liggen daar waar ik normaal mijn olie in gooi.
Dus maar even het deksel verwijderen :
En wat vinden we daar ?!
Alle metalen plaatjes gebroken ! hier enkele in een bakkie.
Ook de binnenkant van het deksel is beschadigd.
Vandaag gaan we verder met het demonteren van de motor
om te zien wat er nog meer kapot is en wat de oorzaak kan zijn.
De ketting is heel, geen olie bij koelvloeistof of lek van koelvloeistof.
Ook lijkt het er op dat er geen diesel bij de olie is terecht gekomen.
Wordt vervolgt !