• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Y32NE wordt warm

Mijn frontera heeft een probleem/
Het is de 3.2 versie, deze wordt zeer snel te warm.
zeg met 5min rijden is het probleem er al.
Door de hoge watertemp. loopt de druk op, en begint hij te lekken op slangetjes (met name tussen de cilinderbanken in)

Ivm dit probleem is de thermostaat vervangen.
Hierna heeft de auto het even goed gedaan, maar na 1 week oid, had ik het zelfde probleem terug.

Thermostaat uitgebouwd, deze lijkt gewoon goed te werken (in warm warm gehad...geloof dat hij met 80gr open gaat oid) dus dit lijkt in orde.
Waterpomp gedemonteerd. hier zie ik ook niks vreemds aan.

Momenteel heb ik dus even geen idee waar ik zoeken moet.
Heeft iemand een idee?

note. de radiator werd ook warm, (daar bouwde de druk ook op) dus
dat doet me dan vermoede dat de thermostaat wel geopend is.

gevoelsmatig zou ik zeggen dat het toch de waterpomp moet zijn dan, maar daar zie ik dus niks raars aan.
lager is 100% / loopt mooi / geen lekkage / aan de poulie te zien, heeft de pomp niet vast gestaan (de dis.riem loopt hier ruggelings overheen) er is niet een "gepolijst"vlak ontstaan op de poulie

de radiator is gewoon vrij, geen obstructie

vr gr Rogier

Terug
Naar boven