• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

z20let max pk en nm??

martijn b.

Post vaak
Hallo allemaal, momenteel heb ik fase 1 van eds op mijn za4a opc. Wat is jullie mening/ervaring wat dit standaard blok aan kan. Ik zie dat er bij fase 3 wel andere zaken zoals turbo en intercooler worden vervangen maar niet het binnenwerk van de motor. Ze trekken er dan 300 pk en 445 nm uit. Ben benieuwd maar jullie reacties. Greetz martijn

Voor fase 2 heb je al een andere (grotere) intercooler nodig...... ;)

En voor fase 3 komt er iets meer bij kijken idd.

Mij is verteld dat je het beste fase 2 kan doen.

Dan hoef je alleen een andere voorkat en een dikkere FMIC te monteren, laten chippen en je hebt ongeveer 250-255 pk.

In principe wel.

Maar als jij fase 3 wilt dan moet je geloof ik wel je blok een beetje aanpassen om alle pk's te kunnen bergen.

Maar mij is verteld dat 255 pk een goed moment is om te stoppen.

Om nog een stap verder te gaan kost nog net ff iets meer ;)

wil niet verder gaan dan fase 1 om er zeker van te zijn dat het blok blijft bestaan. ga er vanuit dat fase 1 no problemo is voor mijn car.

ik heb de fase 3

op de bank bij eds 308 pk met 468 nm

vervangen:turbo leh,injetors leh,nokkenassen,interkoooler,luchtmassameter leh,soft ware.

dit is wel de grens van een z20let,wil je meer komt, stalen drijfstangen,zuigers,bodumkoeling erbij

zou hem gewoon origineel laten.heb de ervaring met zafira's die bij fase 1 al de geest hebben gegeven.zelfs al met alleen een andere dumpvalve problemen krijgen met ontsteking, lm-meters enz. Tom

dat is nogal een uitspraak! En wat is daar dan oorzaak van? Bij meerdere zafira's.... Allemaal opc?. Wat vonden de tuners hiervan?

Het is nogal wat om zo'n uitspraak te doen onder een andere account.

Lijkt me sterk dat je vandaag voor het eerst op het Opelforum komt, een account aanmaakt en gelijk zo'n mening geeft.............

origineel gepost door Baas J.

In een Corsa A? :o

jep z20let met f23 bak in een corsa a

11062009292Medium.jpg

ben nog wel druk aan het bouwen

ben hier wel nieuw maar werk bij een dealer heb daar ervaring met verschillende opc's vandaar.rijd zelf ook zafira opc.dus op dat gebied ben ik niet nieuw vandaar mijn reactie.

vind het ook maar wazig, een blok gaat niet zomaar stuk daar moet een oorzaak voor zijn....

een drijfstang gaat niet van het ene moment op het andere stuk, daar komt meer bij kijken...

heb zelf al eens een tijdje met een KROMME drijfstang gereden omdat mijn pistonpen uit de zuiger was gelopen en een gruwelijke tik verookzaakte, heb daar ongeveer 1 week mee gereden voor ik erachter kwam dat het mijn pistonpen de boosdoener was van die tik...

en ik heb de kromme drijfstang nog steeds thuisliggen...

dus een blok gaat niet zomaar stuk....:vertag

helemaal mee eens. Ik vind het te kort door de bocht om chippen de schuld te geven vandaar mijn vraag om ervaringen van mensen die dit blok net zo als mij opgepept hebben en niet van mensen die een mening hebben...... Maar zelf feitelijk niets hebben veranderd. Greetz martijn

ik heb bij opel dealer den hartog in hellevoetsluis gewerkt.

van de collega's reden er twee met fase 3 eds

en ik weet niet hoeveel klanten er met een chip van eds rond rijden.

een klant heeft een opel speedster deze rijd met v-max en heeft 480pk.

allemaal z20let

tot op de dag van vaandag is er nog niet een kapot gegaan.

als de z20let kapot gaan bij fase 1 door de nm is er echt iets anders aan de hand.

ik zeg niet dat het niet kan,alleen zal de oorzaak echt iets anders zijn,slecht onderhoud,foute olie.

dit is mijn mening,zeker omdat opel den hartog al jaren werkt met eds

Terug
Naar boven