• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

z20let met leh turbo houdt in

Erwin_Astra

Post weleens wat
hallo,

vandeweek mijn versnellingsbak steun gemaakt, daarbij is de downpipe ook los geweest.

Nu als ik het gas ver intrap en ik bij 15psi (ongeveer 1.1bar) turbodruk rij, dan houdt men opc in :hmmz je voelt de auto versnellen en dan weer inhouden. op mijn turbodruk meter zie je het ook, de druk loopt dan op met ongeveer 2psi op of daalt met 2psi.

Auto begint dan te schokken, ben ruim zo snel niet meer merk ik :|

Iets van een vacuumlek? kan dat het zijn, merk bij gewoon rijden weinig, maar je merkt enorm dat i inhoudt, en de leh turbo is ook nog niet zo oud, 10.xxx km ongeveer.

iemand hier ervaring mee? :angel

mvg

Erwin

Waarom schrijf je in psi? :P

Hoeveel is je turbodruk max (geweest) dan?

Slangetje vacuumbox achterop los?

Waarom schrijf je in psi? :P

Hoeveel is je turbodruk max (geweest) dan?

Slangetje vacuumbox achterop los?

Ik denk niet zo dat het aan je accu lag.

Naast je accu waar je map sensor ligt kan er een slechte verbinding tussen Map Sensor/ Luchtmassameter / Lamba en Koelvloeistof Temp meter ontstaan.

Waarschijnlijk heb jij tijdens je accu wissel per ongeluk aan die draad getrokken waardoor je probleem nu weg is.

Ik denk niet zo dat het aan je accu lag.

Naast je accu waar je map sensor ligt kan er een slechte verbinding tussen Map Sensor/ Luchtmassameter / Lamba en Koelvloeistof Temp meter ontstaan.

Waarschijnlijk heb jij tijdens je accu wissel per ongeluk aan die draad getrokken waardoor je probleem nu weg is.

Gister een nieuwe accu in gezet, een veel zwaardere :thumbup

rijdt nu weer als vanouds

Kon het aan de accu liggen dan?

gr

Gister een nieuwe accu in gezet, een veel zwaardere :thumbup

rijdt nu weer als vanouds

Kon het aan de accu liggen dan?

gr

omdat ik een meter heb in psi :P

en de druk is nooit hoger geweest dan 1.1 bij mij dan, is al 10.xxx km zo, ik zal zometeen even na lopen.

Edit: Zit niks los bij vacuumbox, :hmmz

omdat ik een meter heb in psi :P

en de druk is nooit hoger geweest dan 1.1 bij mij dan, is al 10.xxx km zo, ik zal zometeen even na lopen.

Edit: Zit niks los bij vacuumbox, :hmmz

Hey Erwin

Neej als goed is heb je geen vacuumbox meer alleen het elektrische gedeelte zit er nog.

Maar loop hem ff na op vacuum lekken en maak anders ff je dumpvale schoon je heb een bailey erop zitten geloof ik.

Hey Erwin

Neej als goed is heb je geen vacuumbox meer alleen het elektrische gedeelte zit er nog.

Maar loop hem ff na op vacuum lekken en maak anders ff je dumpvale schoon je heb een bailey erop zitten geloof ik.

Heb je nightflight meters, of andere raid hp?

bijna 300pk met 1.1 bar lijkt me best knap trouwens :O

Heb je nightflight meters, of andere raid hp?

bijna 300pk met 1.1 bar lijkt me best knap trouwens :O

Hij heeft een amerikaanse Autometer boost meter vandaar de psi gegevens.

De auto is met 298 pk zo bij EDS vandaan gekomen (wel met het voledige Dbilas pakket erop)

Bailey valve alleen met siliconenspray behandelen om hem weer soepel te krijgen.

Je heb momenteel geen storingen?

Bij verdere problemen neem contact op met EDS of in Nederland bv VDB.

Opel gaat hooguit een beetje glazig naar je motor kijken en er echt niet uitkomen.

Hij heeft een amerikaanse Autometer boost meter vandaar de psi gegevens.

De auto is met 298 pk zo bij EDS vandaan gekomen (wel met het voledige Dbilas pakket erop)

Bailey valve alleen met siliconenspray behandelen om hem weer soepel te krijgen.

Je heb momenteel geen storingen?

Bij verdere problemen neem contact op met EDS of in Nederland bv VDB.

Opel gaat hooguit een beetje glazig naar je motor kijken en er echt niet uitkomen.

heb momenteel geen storingen oid, had eergister even die lambda erin, maar nu niet meer.

ennuh bij de lokale opel garage laat ik mijn opc niet meer staan, ;)

Maar vandaag leek die weer beter te rijden, beetje raar.

ben nog niet tevreden iig.

Terug
Naar boven