• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Z22SE valt uit

gwriemersma

Post weleens wat
Goedenavond allemaal

Onlangs heb ik een Astra G coupe met een Z22SE motor gekocht

de auto was bij de vorige eigenaar gekocht als donor auto

Wat was er al gedemonteerd

Bumper radiateur luchtfilterhuis luchtbuis bobinebrug koplampen uitlaat vanaf de middendemper en nog wat andere dingen
Maar ik had het idee opgepakt om het beestje op te knappen. 😴
Begonnen met radiateur terug te plaatsen koelsysteem gevuld nieuwe bougies nieuwe olie nieuw filter uitlaat geplaatst en toen de motor gestart auto liep als een zonnetje 😇

de volgende dag weer verder koplampen geplaatst bumper er weer op luchtfilterhuis geplaatst luchtbuis van filter naar gasklep huis geplaatst remmen vervangen klaar dacht ik auto naar buiten schoon maken en een afspraak maken voor APK 😬

En daar ging het fout de auto start maar slaat dan onmiddellijk af

De brandstof pomp werkt er staat druk op de leiding maar de motor wil niet blijven draaien

En toch vermoed ik dat het om een brandstof toevoer probleem gaat

Wanneer ik direct remreiniger in het gasklephuis spuit loopt de motor namelijk wel

Dit betekent dat de auto wel vonkt

kan het zijn dat de injectoren geen stroom krijgen en hoe check ik dat zonder ze te verwijderen

Is het de ECU 🤔 ik heb wel een andere liggen maar die moet dan gekoppeld worden en dat kan ik dan weer niet iemand in het noorden die dat wel kan ❓

Graag raad 🙏🏻

Terug
Naar boven