• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zafira a opc zlet turbo naar leh turbo

@amresh wrote:Hallo ben ik weer met nog een vraag....

Kheb zelf een zafira opc bj 2002, heb m zelf gekocht met een kapotte turbo, heb toen de turbo vervangen na alles gereinigt te hebben door een leh heb m toen ook laten chippen maar na ongeveer 5000km is ook deze turbo stuk gegaan zou dat dan aan de ristrictorbout kunnen liggen? Snap er namelijk niks meer van als ik jullie verehalen zo lees vooral gezien er sommigen van jullie zien die geen ene aanpassing hebben gedaan en gewoon goed rijden.

Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen zodat ik ook gewoon kan genieten vqn men opc.

Alvast bedankt

Is na montage van de turbo de stekker van je onsteking los gehaald bij het starten van je auto! Dit om de olie in de turbo rond te pompen? Start je de motor zonder dat er olie in de turbo aanwezig is, is je turbo al versleten/ overleden. :(

Aan de andere kant waarom zou ik hem vervangen als ik niet zeker weet dit het probleem s vande blauwe rook bij stationair bij weg rijden.

Dat klopt ook

Maar aan de andere kant, waarom laat je er niet iemand naar kijken die er verstand van heeft en niet duur is?

Ik heb bv goede verhalen over André Botter,

Die weet echt wel waar hij over praat.

En als jij zegt dat je geen zin hebt om heel het lijstje af te gaan snapt hij dat echt wel ;)

Dat is waar eerst evenhier naar de plaatselijke garage....daarna kan ik altijd nog verder kijken als het te gek word ;)

De plaatselijke garage, Opel?? Of iemand anders? valt mij op dat de mensen van de dealers weinig kaas gegeten hebben van de OPC modellen.

Behalve als iemand er dan weer eentje zelf rijd..... Heerhugowaard en Heemskerk toevallig.

@tijgetje57 wrote:rij ook alweer anderhalf jaar met een LEH turbo in het rond. Geen verdere aanpassing gedaan aan de software. Wel met restrictorbout.

Wel een keer een katvervanger geplaatst, maar dat was vanwege het feit dat mijn uitlaat op straat lag.... Alle moeren waren doorgerot....

Vermogen blijft hetzelfde, tenzij je hem laat tunen.

waar kun je zon restrictorbout halen?

alvast bedankt

tja dzambic, bij de zoek functie kreeg ik al veel reacties

is mss een tip ;) gebruik hem eens ....

Maar is te krijgen bij EDS en/of opel tuning of andere tuning zaken

wat dus ook terug te vinden is via de search knop

grtz

[ps] hoe kan deze topic bovenaan hebben gestaan, naja....weird

klik altijd op vandaag gepost :S

sorry iig

Terug
Naar boven