• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zafira B 2005 start niet, ECU probleem

Hallo allemaal, het is alweer jaren geleden dat ik iets van mij heb laten horen maar bij deze ben ik er weer.

Ik wilde vanmiddag mij Zafira na een maand stilstaan weer eens starten, niets, accu leeg, echt goed leeg. Dus andere accu er in gezet.

Contact aan, alles in het dashboard gaat branden maar verder niets, geen reactie op het verdraaien van de sleutel. Geen geklik in de relais/zekeringen bak, helemaal niets. Even later verschijnt er in het centrale display bij "reikweidte F" en "Huidige verbruik F"

ANWB laten komen, geprobeerd uit te lezen, een hele rits aan foutcodes, waaronder de melding "vervang ECU" Alle foutcodes gereset, accu er nog even af gehad, nog steeds niets. Relais bak, alle zekeringen en relais nagekeken, alles OK. Conclusie van de ANWB meneer, waarschijnlijk ECU defect.

Nu is het beestje 16 jaar oud, het is een van de eerste type B Zafira's en ik wil hem niet zo blind bij het Motorhuis neerzetten ter reparatie, dagwaarde is momenteel € -350,00 dus ik wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. Als het namelijk echt een hoop moet gaan kosten rij ik hem met liefde naar de sloop of een exporteur. Het is onze tweede(Vakantie) auto en we kunnen als het echt moet wel zonder.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand hier een idee hoe ik dit het beste aan kan vliegen? Desnoods iemand met een Opcom die mij, tegen betaling wel wil helpen met het regelen van een ruil ECU, of deze (laten)repareren .

Terug
Naar boven