• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zafira opc zlet laten tunen ?

@turbosix wrote:bedoel je soms de software die de uitdraai maakt? het was me niet helemaal duidelijk...

meestal hebben ze een grote monitor naast de bank hangen zodat je live mee kunt kijken toch?

jep dat bedoel ik, maar ze kunnen voor een dynorun de waardes veranderen, dat hij altijd 30 meer aangeeft (of een ander getal) dan de werkelijke pk's. zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ze kunnen het en ze zullen maar al te graag die ene tuner willen zijn die er net wat meer pk's uit krijgt dan een andere. je kunt idd live meekijken maar je zult er niks van zien, beste wat je kunt doen is na het chippen en de dynorun ergens anders nog een run laten doen om te vergelijken. weet je het in ieder geval zeker, er word genoeg mee geknoeit, kwam laatst iemand met een subaru met een grote mond ja ik heb 346 pk en dit en dat, bleek dat het er net 300 waren, nog steeds veel. maar niet wat je word beloofd als je 500 euro afrekent bij je tuner; ;)

het is eigenlijk van de zotte dat je mensen daarin niet eens kunt vertrouwen,

ik vindt het zonde geld als ik weer een meting bij een ander zou moeten doen wat weer rond de 75 euro kost.

Ik denk dat de grote tuners hun naam niet willen riskeren voor een paar extra peekaatjes

maar we kunnen alberto stegeman wel eens undercover sturen naar de tuners :D

het is eigenlijk van de zotte dat je mensen daarin niet eens kunt vertrouwen,

ik vindt het zonde geld als ik weer een meting bij een ander zou moeten doen wat weer rond de 75 euro kost.

Ik denk dat de grote tuners hun naam niet willen riskeren voor een paar extra peekaatjes

maar we kunnen alberto stegeman wel eens undercover sturen naar de tuners :D

ja dat klopt, daarom zou ik zelf alleen naar de grotere tuners gaan. maar kan natuurlijk altijd bij ons zelf op de bank voor controle ;)

nogmaals ik beschuldig niemand en zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ik weet uit ervaring dat het nog geen 2 minuten werk is om de waarden te veranderen en je iedereen met een gerust hart je zaak uit kan sturen en die vol lof over je tuning bedrijfje gaan lopen praten. het is zo simpel het kan niet anders dan dat er mensen zijn die er misbruik van maken en het is bij ons al vaak genoeg voorgekomen natuurlijk, en die zijn toch echt wel zeker goed geijkt want de politie gebruikt de bankjes ook voor de scooters maar dan een kleiner formaat natuurlijk :)

ja dat klopt, daarom zou ik zelf alleen naar de grotere tuners gaan. maar kan natuurlijk altijd bij ons zelf op de bank voor controle ;)

nogmaals ik beschuldig niemand en zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ik weet uit ervaring dat het nog geen 2 minuten werk is om de waarden te veranderen en je iedereen met een gerust hart je zaak uit kan sturen en die vol lof over je tuning bedrijfje gaan lopen praten. het is zo simpel het kan niet anders dan dat er mensen zijn die er misbruik van maken en het is bij ons al vaak genoeg voorgekomen natuurlijk, en die zijn toch echt wel zeker goed geijkt want de politie gebruikt de bankjes ook voor de scooters maar dan een kleiner formaat natuurlijk :)

Terug
Naar boven