• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zafira stottert

Wagen stottert en houdt in. Luchtmassa getest en ok. Gashuisklep en stappenmotor is één geheel. Gashuisklep volgens eerder adviezen op forum gevolgd. Kan niet bij de stappenmotor komen omdat het 1 geheel is. Dealer zegt: waarschijnlijk is gaskleppencensor defect (€800) Kan het a/d katalysator liggen? Verklikkerlicht brand continu = uitlaatgascontrole. Auto heeft geen kracht te rijden. Wie heeft hiermee ervaring en advies?

maareuh is ie al uitgelezen

lampje betekend niet ALLEEN emissie namelijk

denk als je m uit laat lezen dat de storing overslaan op cilinder # angegeven word.

vervang dan de bobine maar

het zal wel gaan over een Z18XE motor.

er word bij garages en dealers altijd maar gelijk gebruld over de gasklep, maar die is meestal niet de oorzaak.

Willem

maareuh is ie al uitgelezen

lampje betekend niet ALLEEN emissie namelijk

denk als je m uit laat lezen dat de storing overslaan op cilinder # angegeven word.

vervang dan de bobine maar

het zal wel gaan over een Z18XE motor.

er word bij garages en dealers altijd maar gelijk gebruld over de gasklep, maar die is meestal niet de oorzaak.

Willem

ik heb een Opel Zafira 1.6 16V van 2001

rond de 50km/u stotterde de auto.

ik had tevens een melding dat een remvoeringen vervangen diende te worden(deze waren nog ruim voldoende).

na 1,5 jaar heb ik de sensor voor de remschoenen laten vervangen.

tevens was het probleem van stoteren opgelost????

is het een controlesysteem wat een het motormanagement stoort?

ik heb een Opel Zafira 1.6 16V van 2001

rond de 50km/u stotterde de auto.

ik had tevens een melding dat een remvoeringen vervangen diende te worden(deze waren nog ruim voldoende).

na 1,5 jaar heb ik de sensor voor de remschoenen laten vervangen.

tevens was het probleem van stoteren opgelost????

is het een controlesysteem wat een het motormanagement stoort?

Vorige week bleef bij ons het "motor" lampje branden, ook gepaard met vermogens verlies en schokken, 'k heb zelf de foutcodeuitgelezen en kwam er achter dat er een misfire in cylinder #1 de oorzaak was.

Bij het Motorhuis in Katwijk hebben ze hierop de alle bougie's vervangen, in de 1e cylinder deed deze niet meer mee en was helemaal zwart geworden.

Probleem opgelost !

Vorige week bleef bij ons het "motor" lampje branden, ook gepaard met vermogens verlies en schokken, 'k heb zelf de foutcodeuitgelezen en kwam er achter dat er een misfire in cylinder #1 de oorzaak was.

Bij het Motorhuis in Katwijk hebben ze hierop de alle bougie's vervangen, in de 1e cylinder deed deze niet meer mee en was helemaal zwart geworden.

Probleem opgelost !

Terug
Naar boven