• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zelf distributie ketting vervangen

Opeltje17

Woont hier bijna
Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden een topic geopend over rammelen van de distributie ketting van onze Z14XEP nou werd geadviseerd deze te vervangen nou wil het geval dat in deze crisis tijd er niet zoveel geld is.

Dus wil ik deze zelf gaan vervangen nou is mijn vraag is dit een beetje te doen op de grond zonder brug?( leer voor monteur dus aan handigheid geen gebrek :jerry)

Sowieso wordt de ketting, geleiders, spanner en pakkingen vervangen, misschien heeft iemand nog suggesties wat extra mee te vervangen of te controleren?

Tips&Tricks zijn van harte welkom.

Ik begon eerst eens met een nieuwe hydraulische spanner, dan kun je daarna altijd nog je ketting vervangen

Het schijnt juist dat bij deze motoren de ketting oprekt met het gevolg dat de spanner het niet meer op kan vangen, en zo'n setje kost 60 euro.

En dan heb je een spanner geleiders ketting zelf een pakking en olie keering.

Misschien zou ik alleen los een kleppen deksel pakking moeten kopen maar voor die 60 euro ga ik mooi op safe spelen.

@Nick-GSI wrote:brug zal je wel nodig hebben want je carterpan moet er ook onderuit

Bedankt voor je reactie, wordt het waarschijnlijk toch een doe het zelf garage.

Terug
Naar boven