• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zelf onderhoudsbeurt doen astra K

groothuis27

Post weinig
hallo forum mensen , ik heb een astra K 1.4 [ 150pk ] station van 2016 en een corsa c 1.4 van 2004 .

ik liet het onderhoud altijd doen maar dat houd door omstandigheden op , nu kan ik naar een opel dealer of een algemene garage gaan maar dat vind ik best prijzig en zo heel veel gebeurt er niet voor het geld .

de astra heeft nu een grote beurt gehad en de corsa een kleine beurt , ik stond er ieder jaar bij en heb altijd kunnen zien wat er gebeurde . ik heb een lijst aangelegd van allen gebruikte onderdelen , dus olie , filters enz gaat altijd spullen in van bosch .

een grote beurt kost gauw € 425,= [ is dan wel incl. bougie's ] voor de astra .

als ik zelf de zelfde onderdelen on-line bestel kom ik uit op €161,22 !

heb ik wel zelf het werk eraan en ik moet de olie nog zelf afvoeren naar de gemeente .

paar kleine dingen komen er nog bij denk aan olie opvangbak , tang voor verwijderen olie filter , olie kan om tevullen , maar die kun je vaker gebruiken en in mijn geval ook voor 2 auto's .

wie heeft er ervaring met zelf doen of tips

graag niet te ver af dwalen van de topic [ dus geen slechte garage ervaringen enz.]

Terug
Naar boven