• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zimmermann schrijfremmen

marijnl1988

Post veel
Hallo

Ben opzoek naar zimmermann schrijfremmen voor mijn astra g

Alleen weet ik niet welke ik nodig heb voor mijn astra

Heeft iemand wat info of een site waar ik ze kan bestellen ??

Het ziet er beter uit dan gm schrijfjes

En het staat dik en ziet stuk beter uit

Ja maar ik weet niet welke maat ik nodig heb

Ebay is inderdaad beste vriend alleen moet ik wel de juiste hebben :thumb

Helaas zijn dat schrijfjes zonder abs

Dat staat erbij namelijk

Ik heb er inderdaad een 2 liter in liggen

En heb ook 5 gaats aansluiting

Maar weet niet welke maten er zo onder kunnen

Je kan er ook 308 schijven op monteren , maar dan heb je alleen de brackets nodig van de opc en de oude remklauw kan je gewoon laten zitten.

@Blue-Dragon wrote:Je kan er ook 308 schijven op monteren , maar dan heb je alleen de brackets nodig van de opc en de oude remklauw kan je gewoon laten zitten.

Alleen rekening ermee houden dat je dan wel minimaal 16 inch velgen nodig hebt omdat het anders niet past :jerry .

@Tommy666 wrote:@Blue-Dragon wrote:Je kan er ook 308 schijven op monteren , maar dan heb je alleen de brackets nodig van de opc en de oude remklauw kan je gewoon laten zitten.

Alleen rekening ermee houden dat je dan wel minimaal 16 inch velgen nodig hebt omdat het anders niet past :jerry .

en dan nog kan je niet alle 16" plaatsen want dat is afhankelijk van de ET waarde.

We gaan daar eens kijken king:

Want moet geen schrijfjes hebben met strepen als koeling

Maar die gaatjes ik heb gehoord dat je met streepjes gaat voelen met remmen

En gaatjes niet...?

Tot nu toe heb ik nog niets gevoeld en lijkt mij ook sterk dat je die gaatjes zult voelen.

Ik ben ze nog aan het in-remmen maar merk al wel een verschil tegen over de originele schijven.

Was je van plan om originele remblokken te gaan gebruiken of ga je die ook aanpassen ?

Ik heb er een setje Ferrodo DS Performance remblokken ingezet.

Terug
Naar boven