Ik heb helaas (bijna) precies hetzelfde probleem als jij.
Dus zoemend piepend geluid, niet altijd even hard, en zolang ik mijn stuur beweeg dan is dat geluid bijna weg.
Hoewel dat als je de tank/pomp naar je toe trekt en het geluid dan weg is is voor mij ook nieuw kan misschien interessant zijn.
Maar als het geluid na bijvullen niet verdwijnt dan is het vaak slecht nieuws, wel bijgevuld tot bovenste streepje?
De afgelopen maandjes ben ik dus al aardig wat aan het rondzoeken/opzoeken geweest.
De Astra G heeft in zijn levensloop 1998-2004, drie verschillende merken hydromechanisch stuurbekrachtigings installatie gehad.
In volgorde , Delphi, te herkennen aan lange dunne vulopening, heb ik dus, daarna TRW die later weer vervangen is door TRW versie 2. aan de zijkant van de pomp kan je dus zien of het TRW of TRW v2 is.
TRW 1 kan men ook herkennen aan wat meer koelribben op de pomp onder het reservoir, ( reden hiervoor is dat de TRW 1 dus op hogere druk draaide als de TRW v2).
Nu het slechte nieuws, helaas heeft de TRW 1 ook de meeste problemen, slijtage, (vandaar dat er later ook een versie 2 werd geplaatst)
Als ik naar het bouwjaar van jouw Astra kijk zou het best eens een TRW 1 kunnen zijn.
Als de pomp dus eenmaal geluid begint te maken dan betekent het vaak het begin van het einde van de pomp
en zal deze vervangen moeten worden.
En vaak dat het stuurhuis dan ook niet helemaal goed meer is.
De orginele Opeldealer zal dan voorstellen om de pomp en het stuurhuis te vervangen, een TRW versie 2 erin te zetten,kosten geschat 2000 a 3000 euro.
Weet niet of jij zelf beetje kan sleutel of handige kennissen hebt, dan gereviseerde pomp of pomp van de sloperij,
http://www.onderdelenlijn.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kopen en die erinzetten.
N.b. onderling zijn ze niet uitwisselbaar dus als je alleen pomp wil vervangen dan moet het dezelfde zijn als je nu hebt, je kan dus geen (betere) TRW v2 op het stuurhuis van een TRW1 zetten.
Als je dus TRW v2 wil plaatsen moet je ook stuurhuis vervangen.
En helaas is het vervangen ook geen 123 klusje, die pomp zit vrij onbereikbaar, het subframe zal dus geheel of gedeeltelijk losgehaald moeten worden en geheel of gedeeltelijk laten zakken.
Ben ik zelf ook nog niet helemaal uit, hoe men het subframe gedeeltelijk (alleen achterzijde) kan laten zakken.
Ben zelf dus ook een beetje aan het rondkijken naar beetje goede Delphi stuurbekrachtigingspomp, om te laten vervangen.