• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zoveelste vragen over moterwap corsa a a1 tr. 1.2S/c20ne

robert_corsa

Woont hier bijna
een goede dag forumers.

ben volop bezig met de tr, inmiddels is het interieur er voor de helft uit, einde van de week hoop ik alles eruit te hebben, net zo als de bumpers etc etc.

nu gaat het blok er ook uit. ook omdat de bak zeer waarschijnlijk op is, en de uitgaande aandrijfassen lekken.

blokje verbruikt olie. dus kan 2 dingen doen:

-1.2s opknappen.

-ander blok.

nu heb ik van de vorige eigennaar gehoort, dat je er zeer eenvoudig een c20ne in kan leggen.

grotere remmen erop, 1 andere motersteun die freek van dit forum hier verkoopt, en het blokje hangt erin.

maar wat is hier van waar? en wat is wijsheid?

De moterswap moet niet al teveel werk en aanpassingen gaan geven, anders blijft de 1.2s erin. (na opknappen)

ik hoor het graag.

anders ga ik alles wel op een avond helemaal uitlezen en doorzoeken

remmetjes en motorsteun is niet het enige he.

Denk aan andere aandrijfassen, een andere benzine tank, de brandstofpomp, uitlaat enz.

Ik heb de (gereviseerde :angel) 1.2S uit mijn TR vervangen voor een c20xe maar het is niet ´effe´ omhangen hoor. Ook door de zelfbouw uitlaat zit er tijd in. Maar met het zoeken van bovengenoemde delen ben je ook even zoet en daardoor ben je altijd meer geld kwijt dan je denkt.

remmetjes en motorsteun is niet het enige he.

Denk aan andere aandrijfassen, een andere benzine tank, de brandstofpomp, uitlaat enz.

Ik heb de (gereviseerde :angel) 1.2S uit mijn TR vervangen voor een c20xe maar het is niet ´effe´ omhangen hoor. Ook door de zelfbouw uitlaat zit er tijd in. Maar met het zoeken van bovengenoemde delen ben je ook even zoet en daardoor ben je altijd meer geld kwijt dan je denkt.

Terug
Naar boven