• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Zuinige auto voor snelweg

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort verhuizen naar Duitsland maar blijf werken in Nederland. De afstand die ik dagelijks moet overbruggen is iets meer dan 100km waarvan ongeveer 80km snelweg. Nu ben ik op zoek naar een auto die zo zuinig mogelijk is maar die het ook wel kan hebben als ik met 140 over de snelweg knal. Ik ben bang dat als ik een kleine corsa koop waarmee ik 5 dagen per week op 4.500 toeren draai op de snelweg, voor ruim 80 minuten per dag dat hij binnen no-time naar de sloop mag.

Ik ga waarschijnlijk een auto in duitsland kopen zodat ik geen papierwerk heb met invoeren. Het maakt mij niet uit of het een diesel, gas of benzine is. Ik moet met mijn huidige auto (Astra F, 1995; rijdt gem. 1-12 of 13) zon 12 euro per dag besteden aan brandstof. En helaas krijg ik van mijn werkgever geen extra reiskostenvergoeding, omdat ik niet in het belang van het bedrijf naar Duitsland verhuis.

Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten en welke autos interessant zijn? Mijn budget ligt tot 2.000 euro. Het maakt mij niet uit of die auto al 500.000 op de teller heeft staan, als hij maar goed is!

ps. Het hoeft ook niet eens een Opel te zijn (Als dat mag op dit forum ;))

Terug
Naar boven