Dat de Opel versnellingsbakken niet het meest soepel schakelen is mij bekend en daar is op zich ook niets mis mee. De laatste tijd heb ik het idee dat met name bij de koude start de pook erg slecht in de eerste versnelling wil. Als de motor warm is gaat het wel maar met koude motor heb ik echt het idee dat ik de pook in de versnelling moet drukken. Ik probeer na thuiskomst ook altijd de auto in de eerste versnelling te zetten zodat ik 's ochtends niet vanuit de vrij eerst naar de één hoef te schakelen. Vanochtend ben ik zelfs in z'n twee weg gereden...........
Is dit een bekend fenomeen? Zou het aan de versnellingsbakolie kunnen liggen? Mijn G (Z22SE) uit 2003 heeft nu een dikke 69.000 km gelopen. Wanneer moet officieel de versnellingsbakolie worden vervangen en zou het nodig zijn om dit nu al te doen? Is dit een grote klus of net zo simpel als de normale olie vervangen?
Zijn er wellicht nog andere oorzaken of oplossingen?
Is dit een bekend fenomeen? Zou het aan de versnellingsbakolie kunnen liggen? Mijn G (Z22SE) uit 2003 heeft nu een dikke 69.000 km gelopen. Wanneer moet officieel de versnellingsbakolie worden vervangen en zou het nodig zijn om dit nu al te doen? Is dit een grote klus of net zo simpel als de normale olie vervangen?
Zijn er wellicht nog andere oorzaken of oplossingen?