• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zwarte korrels (koolstof?) in vacuumslang

Rawi

Lid
Omdat mijn vectra, ondanks de schoongemaakte gasklephuis en EGR en nieuwe vacuumslangen, wederom begon te "schokken" en licht inhouden uiteindelijk toch weer even de slangen nagekeken.

Bij een van de slangen kwamenen er zwarte korrels uit de slang, deze zaten ook in het ventiel. Enig leeswerk op het forum hier leert dat het de slang van de tankontluchting is welke naar het koolstoffilter gaat.

Ik heb nu dan ook het vermoeden dat dit het inhouden en stotteren/haperen veroorzaakt. Na het schoonmaken van zowel het ventiel (tot hoever mogelijk) en de slang leek het probleem na 1 a 2 haperingen weer verdwenen. Helaas kwam deze, net als de korrels, weer terug.

Klopt mijn vermoeden dat het inhouden en haperen (beide licht, doch voelbaar) hierdoor veroorzaakt kunnen worden? Bij wat steviger doortrappen lijkt de slang en het ventiel namelijk ook sneller "verstopt".

Wat is wijsheid? Is het mogelijk de korrels "eruit te rijden" of moet het koolstof filter vervangen worden of wellicht de slangen afdoppen?

Terug
Naar boven