• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

'Harde' spoiler

JustinP

Post weinig
Na mijn spatbordenprojectje volgende week wil ik gaan kijken naar de kofferbak. Deze is inmiddels flink aan het roesten geslagen en moet volledig worden opgelapt en opnieuw gespoten. Er zit een rubber spoiler op, nu dacht ik ooit eens harde spoilers (polyester/kunstof?) te hebben gezien.

Onder deze rubber spoiler blijft water zitten, wat het roesten alleen maar bevorderd.

Het gaat om een B cc uit '78.

Iemand enig idee of er van deze spoilers bestaan?

van de 3 delige spoiler is een harde polyester versie, maar van de kleine niet.

De enige die ik ken is er een van hella, die heeft een ander model en is volgens mij ook hard.

van de 3 delige spoiler is een harde polyester versie, maar van de kleine niet.

De enige die ik ken is er een van hella, die heeft een ander model en is volgens mij ook hard.

[rquote=1866976&tid=142540&author=JustinP]Ik heb even gegoogled voor een voorbeeld. Dit is een harde spoiler denk ik?

Dit is ook een zachte spoiler, je zou een cossworth vleugel erop kunnen maken van een Sierra.

Verder is er niks te krijgen voor CC het is allemaal zacht, ik heb die wel liggen voor je.

[rquote=1866976&tid=142540&author=JustinP]Ik heb even gegoogled voor een voorbeeld. Dit is een harde spoiler denk ik?

Dit is ook een zachte spoiler, je zou een cossworth vleugel erop kunnen maken van een Sierra.

Verder is er niks te krijgen voor CC het is allemaal zacht, ik heb die wel liggen voor je.

Allright, ik kijk tegen de tijd dat ik hem ga repareren en spuiten wel wat er te regelen valt. Anders gaat de rubber spoiler terug.

Terug
Naar boven