• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.2 S OHV ----> 1.3 S OHV FILMS op pagina 3

ja, kan. ik ga morgen even langs een tuningszaakje met een filter en slangen.

ben vanavond al lekker bezig geweest. blokje kan er bijna uit en heb van de automaat alvast het filter en pakkingen gedaan.

dus morgen maar weer verder :D

zaterdag komt een vriend van me even helpen en neemt ook de camera mee dus als het goed gaat hebben we zaterdagmiddag een filmpje :jerry

groetjes

haha jazekers.

vandaag een heel eind gekomen.

oud blokje eruit, motorrubbers vervangen, spaghettie ingetaped.

versnellingsbak overgebouwd. wat een zwaar lel is dat zeg.

dus morgen de motorruimte nog een beetje netjes maken, kabels trekken voor de oliesensoren, benzine pomp(electrisch) aansluiten, blokje er weer in en gaan :D

haha jazekers.

vandaag een heel eind gekomen.

oud blokje eruit, motorrubbers vervangen, spaghettie ingetaped.

versnellingsbak overgebouwd. wat een zwaar lel is dat zeg.

dus morgen de motorruimte nog een beetje netjes maken, kabels trekken voor de oliesensoren, benzine pomp(electrisch) aansluiten, blokje er weer in en gaan :D

heej jongens.

ik heb goed en slecht nieuws :???:

het blokje wil lopen maar we hebben nog geen oliedruk.

zat echt ontzettend tegen allemaal.

eerst benzine leidingen aanleggen vanaf de pomp, eerste keer starten meteen twee lekkages.

dus dat eerst opgelost.

toen vloog de verdeler met electrische ontsteking in de fik dus maar de oude verdeler met punten van het oude blokje af gehaald.

dan rond starten voor oliedruk, maar die kwam niet.

oliefilterhuis gedemonteerd was kurkdroog op de aansluitingen op het blok.

toen hebben we met een luchtspuitje in de kanalen geblazen en hoor je hem wel bubbelen in het carter.

oftewel de zeef hangt in de olie maar er komt niks omhoog :(

ach jah. maandag de verdeler er maar weer uit halen en met de boormachine de oliepomp aandrijven, kijken of de pomp uberhaupt wel werkt.

maar hij heeft drie seconden gelopen en door de nokkenas loopt hij verschrikkelijk te dansen :wors

maandag meer nieuws, en hopenlijk alleen goed

heej jongens.

ik heb goed en slecht nieuws :???:

het blokje wil lopen maar we hebben nog geen oliedruk.

zat echt ontzettend tegen allemaal.

eerst benzine leidingen aanleggen vanaf de pomp, eerste keer starten meteen twee lekkages.

dus dat eerst opgelost.

toen vloog de verdeler met electrische ontsteking in de fik dus maar de oude verdeler met punten van het oude blokje af gehaald.

dan rond starten voor oliedruk, maar die kwam niet.

oliefilterhuis gedemonteerd was kurkdroog op de aansluitingen op het blok.

toen hebben we met een luchtspuitje in de kanalen geblazen en hoor je hem wel bubbelen in het carter.

oftewel de zeef hangt in de olie maar er komt niks omhoog :(

ach jah. maandag de verdeler er maar weer uit halen en met de boormachine de oliepomp aandrijven, kijken of de pomp uberhaupt wel werkt.

maar hij heeft drie seconden gelopen en door de nokkenas loopt hij verschrikkelijk te dansen :wors

maandag meer nieuws, en hopenlijk alleen goed

het uitlaatspruitstuk heb ik bij leidinger tuning in duitsland gekocht.

op een standaard motor zal het nit echt een heel merkbaar verschil geven, maar op een motor als deze zal het wel wat schelen denk ik. geen ide hoeveel.

het uitlaatspruitstuk heb ik bij leidinger tuning in duitsland gekocht.

op een standaard motor zal het nit echt een heel merkbaar verschil geven, maar op een motor als deze zal het wel wat schelen denk ik. geen ide hoeveel.

YES!!!!!!!!!!!!!!!! het monster is ontwaakt, en ik heb oliedruk :jerry

had even het oliefilter huis en de verdeler gedemonteerd en de boormachine op de oliepomp gezet. met 3 seconden zeek de olie eruit.

dus toen alles weer aangesloten en starten maar.

stationaire toerental moest flink omhoog en blijft nu net wel net niet lopen.

maar wat een beest zeg he. heel de auto staat te schudden tot de 2000 toeren, en als je twee meter achter de uitlaat gaat staan wappert nog je broekspijp :jerry

morgen middag vroeg klaar met school dus samen met me maatje weer even de garage in met de camera zodat jullie ook kunnen genieten.

tot morgen!!!

YES!!!!!!!!!!!!!!!! het monster is ontwaakt, en ik heb oliedruk :jerry

had even het oliefilter huis en de verdeler gedemonteerd en de boormachine op de oliepomp gezet. met 3 seconden zeek de olie eruit.

dus toen alles weer aangesloten en starten maar.

stationaire toerental moest flink omhoog en blijft nu net wel net niet lopen.

maar wat een beest zeg he. heel de auto staat te schudden tot de 2000 toeren, en als je twee meter achter de uitlaat gaat staan wappert nog je broekspijp :jerry

morgen middag vroeg klaar met school dus samen met me maatje weer even de garage in met de camera zodat jullie ook kunnen genieten.

tot morgen!!!

Gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd naar het volgende beeld en geluid materiaal! Vind het een vet project! :wub

Gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd naar het volgende beeld en geluid materiaal! Vind het een vet project! :wub

dank je Trompie.

vandaag zelfs de eerste meters gemaakt. eerst maar even de ontsteking opgefrist met nieuwe punten, condensator rotor en kap.

en toen afgesteld met de lamp.

maar het resultaat mag er wezen :D rijd heerlijk. heb er maar 5 minuten mee gereden maar automaat schakelt nog perfect, en blokje pakt goed op. uiteraard met de kleine teen gas gegeven en niet verder dan de 3500 tpm.

hier het filmpje van toen ze net liep, en ja ze was warm toen ik lichtjes gas gaf.

" onclick="window.open(this.href);return false;

veel plezier :thumbup

dank je Trompie.

vandaag zelfs de eerste meters gemaakt. eerst maar even de ontsteking opgefrist met nieuwe punten, condensator rotor en kap.

en toen afgesteld met de lamp.

maar het resultaat mag er wezen :D rijd heerlijk. heb er maar 5 minuten mee gereden maar automaat schakelt nog perfect, en blokje pakt goed op. uiteraard met de kleine teen gas gegeven en niet verder dan de 3500 tpm.

hier het filmpje van toen ze net liep, en ja ze was warm toen ik lichtjes gas gaf.

" onclick="window.open(this.href);return false;

veel plezier :thumbup

Terug
Naar boven