• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.2s is het mogelijk een turbo op te bouwen ?

zoefke

Post weinig
ik zit hier nog maar pas op het forum heb 2 kadett c sedan en heb zo een paar vragen voor te beginnen ik ben geintresseerd in van een gewoon blok 1.2 s blok ombouwen naar een turbo blok heb dit namelijk gezien op youtube dit moet mogelijk zijn lijkt mij

ik hoop op jullie hulp en advies alvast bedankt :D

Alles is mogelijk als je het geld ervoor hebt.

Advies? Dikke afrader, wel erg leuk idee natuurlijk maar gaat je denk wel grof gezegd boven de 5000 euro aan kosten gaat komen.

Of deze blokken het wel lang vol houden met een turbo is dan ook maar de vraag, zou eerder investeren in een ander blok dan. c20xe (haal je standaard al net zoveel of meer pk's uit dan een 1.2 turbo die op volle toeren moet draaien) of een c20let bijv.

Edit:

Geloof dat je bij dbilas complete turbokits kan kopen, dacht zo'n 4000 engelse pond.

Weet niet of ze ook wat hebben voor de 1.2 s

@DeMeistah wrote:Alles is mogelijk als je het geld ervoor hebt.

Advies? Dikke afrader, wel erg leuk idee natuurlijk maar gaat je denk wel grof gezegd boven de 5000 euro aan kosten gaat komen.

Of deze blokken het wel lang vol houden met een turbo is dan ook maar de vraag, zou eerder investeren in een ander blok dan. c20xe (haal je standaard al net zoveel of meer pk's uit dan een 1.2 turbo die op volle toeren moet draaien) of een c20let bijv.

Edit:

Geloof dat je bij dbilas complete turbokits kan kopen, dacht zo'n 4000 engelse pond.

Weet niet of ze ook wat hebben voor de 1.2 s

zou er graag een ander blok in leggen maar in belgie doen ze daar op de keuring nog al moeilijk over in nederland is dit veel makkelijker daarom liever een turboblokje dan elk jaar half de auto verbouwen voor door de keuring te geraken en ik werk graag aan auto`s maar aan nul operaties werk ik niet zo graag mss tips voor da in belgie te omzeilen die keuring

@schuitje wrote:voor een beetje meer power uit een 1.2 hoef je geen turbo te bouwen hoor king:

wat kan je er dan nog allemaal mee ? voor er wat meer power uit te halen ?

Snellere nokkenas(sen), Spaghetti spruitstuk, groep A uitlaatsysteem van voor naar achteren, Cold Air Intake en dan een chip op maat. Dan heb je toch wel aardig wat PK erbij :thumb

@BlueAstraG wrote:Snellere nokkenas(sen), Spaghetti spruitstuk, groep A uitlaatsysteem van voor naar achteren, Cold Air Intake en dan een chip op maat. Dan heb je toch wel aardig wat PK erbij :thumb

hoe wou je dat doen een chip op maat bij een ohv blokje

euh jongens vind dat hier leuke ideeen maar ik moet in belgie naar de keuring en zit hier met het probleem mag cilinder inhoud niet veranderen daar doen ze hier nog al moeilijk over inbelgie in nederland doen ze daar nie zo moeilijk over omdat daar geloof ik naar de aantal cilinders word gekeken en niet naar de cilinder inhoud dus ideeen voor 1.2s op te voeren zijn welkom :D

kijk hier maar eens naar. ik heb van een 1.2 een 1.3 gemaakt. maar je hoeft natuurlijk geen hogere cilinder inhoud te bouwen.

viewtopic.php?f=44&t=147962

@schuitje wrote:kijk hier maar eens naar. ik heb van een 1.2 een 1.3 gemaakt. maar je hoeft natuurlijk geen hogere cilinder inhoud te bouwen.

viewtopic.php?f=44&t=147962

ja heb al eens gekeken maar wat is het koste plaatje van die ombouw ?

Indd spaghetti op een group a systeem simmons bijvoorbeeld

betwijfel alleen of je daar een attest bij krijgt :hmmz

samen met een setje weber carburateurs en wilder nokasje

en je kan weer mee met het dagelijkse verkeer :D

@trashmetal wrote:Indd spaghetti op een group a systeem simmons bijvoorbeeld

betwijfel alleen of je daar een attest bij krijgt :hmmz

samen met een setje weber carburateurs en wilder nokasje

en je kan weer mee met het dagelijkse verkeer :D

wou eigenlijk op het werk een inox spagetti uitlaat maken en dan inwikkelen

35mm webers zijn er niet he ;) word een weber 40dcoe. zijn complete sets voor te koop, met spruitstuk en gasmechanisme.

@trashmetal wrote:Als jij denkt dat ze niet moeilijk gaan doen daar over, gewoon doen

Ik kan dat niet inschatten, ben nederlander ;)

uitlaat vervangen is sneller dan een blok vewisselen want in belgie moogde u uitlaat niet inwikkellen al die regeltjes da word ik stront muuch van kan beter verhuizen naar een ander land

Nokkenasje van een 1.0 erin, die moet het leuk doen in een 1.2s. Kop vlakken of een 1.3mm koppakking er tussen doen. Je hebt namelijk ook een 1.7mm koppakking. Poorten bewerken en idd een webertje erop met een mooi uitlaatje ;)

poorten bewerken scheelt ook veel idd king: er zit een aardige vernauwing in de kop.

als je de kop eraf hebt en je legt de inlaatpakking erop kan je er zo 1 mm rondom uitfrezen, en rond de klepzittingen kan je een hoop winnen. en de kleppen polijdten en opnieuw inslijpen.

ik heb hier nog een 1.2s staan met bewrkte kop, maar dat merk je wel :jerry

Terug
Naar boven