• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.4 automaat naar gsi ombouw

asjemenou

Post weinig
Hoi ik heb nog steeds een 1.4 maar heb nog een donnor gsi 1.6 16v staan en wil graag de moter omhangen

de steunen en alles zijn het zelfde maar het enige is dat de mijn corsa een automaat is

en de gsi een schakel maar kan ik de automaat wel gewoon op de 16v schroeven als ik het vliegwiel van de 1.4 gebruik

Om daar iets over te zeggen is het handig om te weten over wat voor motoren we het hier hebben. Het zal allemaal wel pasklaar te maken zijn, maar moet ook nog een poosje meegaan :thumb

half ombouwen wordt ellende

trek eerst de gsi kaal.

haal ook de verlichtingskabelboom uit de auto.

zorg dat je de techniek van de gsi 100% voor elkaar hebt motor + bak en wiel ophanging.

haal je corsa kaal vervang de kabelboom. die van de gsi dus

nu alle gsi delen overbouwen. ( dus ook de benzine tank)

is de enige manier om betrouwbaar te rijden.

het is inderdaad een 1.4 8v

en heb een een c16xe die ik er eigenlijk in wil hebben

maar het gaat me voornamelijk om of ik de automaat kan

behouden ivm mijn gezondheid :(

lopent krijgen we alles en als het niet past

dan maken we het passend :D

weet niet of het lukt.

denk dat de bak gek wordt in de hoge toeren.

volgens mij is er op een x14xe en x16xe c16xe etc nooit een automaat achter gehangen.

mij is altijd verteld dat het wisselen van een automaat naar handbak al niet eens kan.

maar ben niet echt bekend onder de moterkap. dus hang mij er niet aan op :jerry

Een x16xel is ook als automaat geleverd in een astra f

Ik heb daar nog wel een vliegwiel en een koppelomvormer van liggen

Of je zoekt er een astra f xel automaatbak met kabelboom en ecu bij, dan krijg je t zoiezo werkend

alles kan,

ik vraag me alleen ff af of het aantal vliegwiel bouten gelijk is tussen de 1.4 8v (aanname nog steeds) en de 1.6 16v

De automaat versie is alleen een starterkrans met koppelomvormer.

Wist ik ook niet maar pasgeleden maar eens zo'n ding losgehaald..

Dus starterkrans en koppelomvormer op de gsi motor hangen en gaan met die banaan.

Of het heel blijft, geen idee, vast wel..

Gaat niet zomaar stuk hahaha

Beide hebben 6 vliegwielbouten

Er zit alleen wel verschil in de vliegwielen onderling

Heb ooit ns geprobeert een c14nz vliegwiel aan een 16xe te knopen en dat pastte niet iig ( centergat was kleiner )

Ja maar dat stalen plaatje wat gebruikt wordt als starterkrans bij een automaat is wel eenvoudig aan te passen. Ik heb hier ook nog een starterkrans liggen van een 1.6 8v.

Klopt, de AF13 zit zowel op de 1.4 8V als X16XEL, je kan je eigen bak behouden..

vliegwiel is overzetbaar.

Willem

Terug
Naar boven