• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.4 nz corsa doet niets meer

seccondbest

Post weinig
ik start een nieuw topic omdat er op de vorige geen reacties meer binnen komen.

de auto bokt en slaat af dit was het orginele probleem.

vervangen:

benzine filter

bougies

probleem opgelost!

nieuw probleem!

niet willen starten

verdeelkap schoon gemaakt (zat groen witte uitslag op de puntjes)

bobine contacten schoongemaakt (van de stekker)

de kunstof luchtkap van het gashuis verwijderd gasklep is schoon!

even geprobeerd te starten 20cm hoge vlam uit het gasklephuis maar motor wil nog steeds niet starten

wat kan het nu zijn, door de steekvlam mag ik er van uit gaan dat hij zowel benzine als een vonk krijgt maar starten ho maar

help!

http://img443.imageshack.us/img443/1852/img2934ak.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img401.imageshack.us/img401/8169/img2935p.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

waar zit bijvoorbeeld de brandstof pomp?

en de egr sensor?

als je de foto's bekijkt zie je dat dit net even anders is dan de foto's in de how to over egr sensors.

ik heb twee brandstof leidingen die van af het gasklep huis direct naar de onderkant van de auto lopen ik zie geen pomp zitten op het schutbord.

ik heb de bougies er uit gehaald ze waren nat maar het zag er uit als olie en niet benzine, ik heb ook gecontroleerd of ze vonken, ja dus !

DEZE CORSA MAAKT ME GEK!

EGR zit net achter de kleppendeksel bovenop het inlaatspruitstuk een ronde pot die rechtop staat ongeveer 10cm hoog zie je goed als je het luchtfilterhuis verwijderd met een stekker erbovenop.

ik heb dat plastic deel van het gasklephuis verwijderd en ik zie mijn inlaat spruitstuk maar geen egr sensor

als je naar de 2e foto kijkt zie je wat ik ook zie maar misschien ben ik gewoon een ei en zie ik minder dan twintig jaar geleden.

lol maar een 10 cm hoge pot met een stekker zou ik toch moeten zien, heeft dit model misschien geen EGR?

volgens mij had mijn c14nz ook geen egr...

Maaruh een backfire lijkt mij een ontstekingsprobleem. Heb je de bougiekabels goed terug gedaan?

Probeer maar eens een nieuwe temp sensor.

Heb er al 1 gehad die ook slecht starten wou sochtends, ding verzoop gewoon en liep dan slecht de eerste paar km's.

als die tempsensor doorgeeft dat ie het koud heeft gaat ie choken door meer benz in te spuiten. En op een gegeven moment verzuipt ie je gewoon en wil die nooit meer aan.

vacuumEGRLFRSinglepoint.jpg

Meeste hebben wel een egr heb twee type egr klepper volgensmij.

Electrisch en vacuem gestuurd.

@*Jurgen* wrote:volgens mij had mijn c14nz ook geen egr...

Maaruh een backfire lijkt mij een ontstekingsprobleem. Heb je de bougiekabels goed terug gedaan?

ja lol ik vergat even te melden dat ik net het gashuis had schoongemaakt en het zaakje zat dus nog vol met reiniger ik denk dat die steekvlam daarvandaan kwam.

in elk geval wil hij nog steeds niet starten en zo als ik op de laatste foto al liet zien zit er op deze corsa geen EGR sensor, althans niet waar die zou moeten zitten.

Ik hoop dat de stekker verwijderen op de temperatuur sensor meer duidelijk maakt, als ik die gevonden heb dan

man ik wou dat ik weer gewoon in 1978 was met een 1.4 toyota blok met een carbarateur die kon je gewoon niet slopen lol

Gewoon die sensor vervangen en het probleem is verholpen (denk ik) deze zit aan de rechter zijkant in de cilinderkop, onder de verdeler (blauwe stekker meen ik). Kost niet veel en gaat vaak kapot!

lol ik ga weer een jap kopen (geintje) geen blauwe stekker onder de verdeler aand de rechterkant.

Heb nog even verder gekeken heb een blauwe draad (een draad) gevonden die naar een sensor loopt deze sensor zit links boven op het inlaatspruitstuk vlak bij het gasklephuis. Is dat misschien de temp sensor?

als dat het geval is dan helpt het niet om de stekker eraf te halen, heb ik inmiddels geprobeerd.

dit is echt een raar vraagstukje

Ik ben weer een stap verder, ik krijg wel benzine uit se toevoer slang als ik het contact aanzet, maar tijdens starten geen bezine uit de injector.

Heb even gebeld en mij werd verteld dat het ook de ontsteking kan zijn of de toerental gever

nou vind ik op het forum deze mooie foto's van willem v6

viewtopic.php?f=8&t=158328&hilit=ontsteking

en dan hebben we meteen een nieuw probleem,

ik heb de bovenste motor met de onderste ontsteking

de 1.4 NZ met een delfi ontsteking zit de toerentalgever ook in dat deel tussen de cilinderkop en de verdeelkap?

bij de bruine ontsteking geef je het aan met een cirkel maar bij de zwarte ontsteking zie je een cirkel op het blok, ik heb gekeken maar daar zit bij niets waar een stekker op kan.

wel zie ik een stekker onder de verdeelkap is dat dan de toerental gever?

ik kan ook even naar de opeldealer en hem een paar honderd euries geven voor een meet en weet sessie maar aan de telefoon was hij erg duidelijk het kan van alles wezen en alles is een hoop.

dus ik gok op de toerengever. maar waar zit die op mijn blok?

op het forum ontsteking aangeboden, heb meteen contact gezocht en afspraak gemaakt voor de ontsteking module even afwachten dus.

als ik dit probleem heb opgelost maak ik er een mooie how to van met foto's, kan de volgende pechvogel er misschien iets mee

Toerental gever zit bij bijde motoren op dezelfde plek.

Ging niet om het cirkeltje in de foto, maar om de verschillen in de ontsteking te illustreren.

heb het zo gedaan, anders blijf ik foto's aanpassen.

Willem

Die sensor die je gevonden hebt is waarschijnlijk wel de goede (bij de meeste zit ie onder de verdeler en soms op de plek die jij hebt)

Ik zou echt die sensor vervangen. Baat het niet dan schaad het niet!

Temp sensor:

@ CorsaaGsi.

Bij de NZ SZ SZR 8klepper motoren zit ie ALTIJD achterop het inlaat achter dynamo tegen het schutbord aan.

Willem

en weer een update,

net de stekker van de temp sensor eraf gehaald maar het mag niet baten. (heb wel een nieuwe besteld)

even wachten op de onsteking onderdelen, volgens de opel monteur en mijn beschrijving van wat er wel en niet gebeurd, is mijn ontsteking niet voldoende en dan krijgt de injector geen benzine van het motor management.

dus wachten op de postbode.

Terug
Naar boven