• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.4 nz corsa doet niets meer

Ik denk dat de 1.4 is overleden....

Ik heb net de toerentalgever en de rotor vervangen, starten maar niets!

injector vervangen starten en met veel gas er op sloeg hij aan.

loopt niet mooi en er komt mooie blauwe rook uit, even aan de ontsteking gedraaid, liep iets beter maar nu met mooie donker grijze rook.

kleppendeksel vuldop er af en witte drap is duidelijk zichtbaar.

blauwe rook en witte drap = kapotte kop pakking toch?

heb even het kleppendeksel er af gesleutelt maar aan de binnen kant is hij schoon?

ook de nokkenas ziet er gewoon mooi schoon uit dus waar komt dan die witte drap vandaan die ik zie zitten op de olie vul dop?

de gloednieuwe bougies zijn helemaal ZWART geblakert en als je een vinger er overheen haalt is het net of er een zwart poeder op de bougie zit.

wat gaat er hier fout wat heb ik vergeten?

iemand?

Had je nou antwoord gegeven op jurgen zn goede vraag of de bougiekabels wel in de goede volgorde zitten? Vind ik even niet terug zo snel.. Het klinkt wel beetje als een ontsteking probleem.

@ jurgen, sorry man helemaal vergeten een antwoord te geven.

bij het verwissellen van de bougies heb ik het een voor een gedaan dus kabel er af kabel er op dan de volgende bougie. Dus die volgorde was zo als voorheen.

@ kaneelschep Ja het is wel zeker dat het de ontsteking is, ik heb even gezocht op het forum en vond een topic waar gezecht werd dat de ontstekings volgorde moet zijn 1.3.4.2

Cilinder 1 zit aan de kant van de distributie dus van links naar rechts 1-2-3-4

1234 en op de verdeel kap 1342

ik heb dit twee keer gechecked en nu doet ie helemaal niets lol, hij wil het niet eens proberen

Wat doet ie nu nog dan? Vonkt ie? Zoja, vonkt ie blauw en is de vonk groot of klein? Krijgt ie benzine? Spuit de injector benzine? Als deze 2 dingen het doen, kan ik me niet voorstellen dat ie het niet doet. Verdelerkap er wel goed opgezet en niet per ongeluk 180 graden gedraaid?

@ jurgen, bedankt voor je reactie. morgen ga ik het een en ander even controleren. vandaag was ik so gefrustreed dat ik er mee moest stoppen.

Wat betreft de verdelerkap, Ja das nou typisch iets voor mij om die er ondersteboven op te zetten, maar gelukkig had deze een nummer 1 bij 1 van de kabel connectors dus het is goed gegaan.

hij heeft van middag even gelopen maar met een hoop blauwe rook, na een beetje draaien aan de verdeler kon ik de ontsteking iets veranderen tot ik dacht dat wat mooier liep maar dan kwam er zwarte rook uit.

Dus morgen...

kijken of ie vonkt en wat voor vonk

kijken of de injector wel inspuit

mocht dat allemaal goed zijn, dan zou ik ook eens de ecu wisselen, misschien dat die loopt te ouwehoeren.

Ik word helemaal gek van dit ding lol

nou heb ik helemaal geen vonk niet eens een kleintje

gisteren liep hij even, zwaar beroerd maar hij liep en vandaag alles er weer uit gehaald alles gecontroleerd en er weer in gebouwd, bougie in de kabel, aan de massa gelegd en geen vonk!

als ze nou 3 weken geleden mijn multi meter niet hadden gejat kon ik wat doormeten, maar ik zit zo gezegt met mijn handen in mijn haar, geen vervoer en de dichts bijzijnde brezan zit in het industrie terein lol

soms zit het mee soms zit het tegen.

Is er een snelle manier om te zien of de bobine WEL stroom krijgt maar niet aan de verdeelkap doorgeeft?

Ik heb dus GEEN multimeter meer en al helemaal geen strobodingetje.

ik heb ooit eens iets gelezen over een 12 volt lampje als statische tester maar kan hier niets over terug vinden.

Starten en Lopen!

Met de hulp van de forum leden en hun adviezen is het gelukt!

De corsa loopt weer (moet nog wel de timing laten afstellen)

het was dus de stekker die aan de toerengever vast zit (bedankt wimV6)

na het vervangen van de toerengeve en de gehale ontsteking deed de corsa nog steeds niets zelfs geen vonk meer.

Omdat alle delen vervangen zijn ontstond de vraag of misschien een van de vervangen delen niet goed in elkaar zat.

de stekker er af en meteen zag ik een probleem, groene rotzooi! Oxidatie dus

het was niet het blokje dat op de toerengever zit maar echt de stekker die er op gaat.

schoon gemaakt er op gezet starten en lopen als een speer!

**TIP!**

de mini slijpschijfjes die je kunt kopen voor een dremel zijn perfect voor dit soort klusjes, breek 1 zo een schijfje in stukjes en dan zo smal mogelijk, dit past precies in de stekker contactjes en is stug genoeg om heen en weer te kunnen halen.

*** eide tip ***

Nogmaals bedankt mensen!

nu nog een nieuwe stekker kopen en er op zetten en klaar is klara

dit topic kan gesloten worden!

Terug
Naar boven