• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.6 16v ecotec meer vermogen

hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum dus als deze topic verkeerd staat,mijn excuses :D :angel

ik ben pim van der kooij,ben 19 jaar alweer en de trotse eigenaar van een gele astra 1.6 16v sport(101pk)

alleen ik ben het vermogen een beetje beu,want wil iets meer :$ maar ik las ergens dat er een kleine turbo op kan,van een 1.0 liter blok.. maar word het teveel dan kunnnen mijn lagers eruit knallen,daar zit ik ook niet op te wachten :hmmz

wie o wie kan mij helpen??

ik heb er al onder:

remus dubbel uitlaatsysteem

open luchtfilter (carbon)

greetzzzzzzz astrasport1991

Ik zal er niks aan doen en gewoon sparen voor een auot met meer vermogen het geld wat je uit gaat geven om een hoop pk's eruit te halen kan je ook een auto kopen met een dikke motor.

Maar goed dat is mijn mening.

Ik zal zoals genoemd wel het open luchtfilter eraf gooien is alleen maar leuk voor het geluid

Ik zal er niks aan doen en gewoon sparen voor een auot met meer vermogen het geld wat je uit gaat geven om een hoop pk's eruit te halen kan je ook een auto kopen met een dikke motor.

Maar goed dat is mijn mening.

Ik zal zoals genoemd wel het open luchtfilter eraf gooien is alleen maar leuk voor het geluid

@Corsa_GSi wrote:ok je hebt dus geen budget en je bent niet handig met motoren.

begin er dan niet aan om een 1.6je te gaan verbouwen.

maar goed op een x16xe motor past een ander inlaatspruitstuk van bijvoorbeeld Mantzel. Dat zal je rond de 600 euro kosten + montage.

Dit levert je ongeveer 20pk op en met latere aanpassingen nog meer.

Kan dit ook met een Z16XE?

@Corsa_GSi wrote:ok je hebt dus geen budget en je bent niet handig met motoren.

begin er dan niet aan om een 1.6je te gaan verbouwen.

maar goed op een x16xe motor past een ander inlaatspruitstuk van bijvoorbeeld Mantzel. Dat zal je rond de 600 euro kosten + montage.

Dit levert je ongeveer 20pk op en met latere aanpassingen nog meer.

Kan dit ook met een Z16XE?

Terug
Naar boven