• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.6 16v ecotec meer vermogen

past niks van een 2.0 motor op, en wat wou je met een 2.0 kop bereiken, daarvan zou de compressie alleen maar omlaag gaan.

Willem

ok je hebt dus geen budget en je bent niet handig met motoren.

begin er dan niet aan om een 1.6je te gaan verbouwen.

maar goed op een x16xe motor past een ander inlaatspruitstuk van bijvoorbeeld Mantzel. Dat zal je rond de 600 euro kosten + montage.

Dit levert je ongeveer 20pk op en met latere aanpassingen nog meer.

past niks van een 2.0 motor op, en wat wou je met een 2.0 kop bereiken, daarvan zou de compressie alleen maar omlaag gaan.

Willem

okee toppp :D

maar weet iemand hier of ik dit in omgeving den haag kan laten doen?? want ik ken niets vinden zoek me rot :hmmz :P

wel een goed idee inderdaad,en dan kan ik nog andere nokkenassen erin doen ofzo? :D

ok je hebt dus geen budget en je bent niet handig met motoren.

begin er dan niet aan om een 1.6je te gaan verbouwen.

maar goed op een x16xe motor past een ander inlaatspruitstuk van bijvoorbeeld Mantzel. Dat zal je rond de 600 euro kosten + montage.

Dit levert je ongeveer 20pk op en met latere aanpassingen nog meer.

Plaats wel goede nokkenassen erin, probeer je te verdiepen in de materie, je kan beter 3x vragen hoe het zit, dan straks met de ellende zitten.

over eventueel inbouwen van onderdelen in de buurt van Den Haag, dan kan eventueel bij ons..

Powerbox heb ik laatst nog staan monteren op een Corsa-B.

Let wel, bij de X16XEL moet er ook een X16XE onder spruitstuk op. (jup ligt in de voorraad hier..)

100_2720.jpg

Willem

okee toppp :D

maar weet iemand hier of ik dit in omgeving den haag kan laten doen?? want ik ken niets vinden zoek me rot :hmmz :P

wel een goed idee inderdaad,en dan kan ik nog andere nokkenassen erin doen ofzo? :D

Plaats wel goede nokkenassen erin, probeer je te verdiepen in de materie, je kan beter 3x vragen hoe het zit, dan straks met de ellende zitten.

over eventueel inbouwen van onderdelen in de buurt van Den Haag, dan kan eventueel bij ons..

Powerbox heb ik laatst nog staan monteren op een Corsa-B.

Let wel, bij de X16XEL moet er ook een X16XE onder spruitstuk op. (jup ligt in de voorraad hier..)

100_2720.jpg

Willem

Die zitten met een elektrisch gasklephuis.

Als je deze kan verplaatsen dus kabels verlengen etc zou het geen probleem mogen zijn..

Die zitten met een elektrisch gasklephuis.

Als je deze kan verplaatsen dus kabels verlengen etc zou het geen probleem mogen zijn..

Voor een Z16XE kan je beter uitwijken naar een Dbilas Flowtec ipv een Mantzel box proberen om te bouwen die er niet voor gemaakt is.

Voor een Z16XE kan je beter uitwijken naar een Dbilas Flowtec ipv een Mantzel box proberen om te bouwen die er niet voor gemaakt is.

Terug
Naar boven