• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.6 16V (X16XEL - 74kw) chippen? vermogen opkrikken?

Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.

@dimarcos

onderdelen 2e hands zoeken he

heb mn blokje, mantzel, spaghetti, 2.0 kat via marktplaats en het forum

het mooiste vind ik dat ik de gemiddelde c20xe bij de stoplichten kwijt ga rijden

maar met minder kosten en verbruik :thumb

mario

@Astraman wrote:Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.

Krukassen van opel zijn oersterk, ik heb er zelf eignelijk nog nooit een gehad die is gebroken. Drifjstangen daarintegen zijn wat minder sterk, Maar de sterkte van de drijfstangen van de 1.6 motoren doet vrijwel niet onder aan die van de standaard let motoren.

Oja en de drijfstangen van de 1.6 turbomotoren van opel lijken vrijwel iedentiek aan die van zijn voorganger.

Waarschijnlijk zullen deze wel anders gegoten of geslepen zijn om ze sterker te maken maar het zou me niets verbazen als deze gewoon gelijk zijn.

Jah is ook echt beetje gevoelsmatig, dat dubbel vermogen normaal veel aanpaswerk betekent maar aan de andere kant, had eigenlijk ook niet anders verwacht dat Dbilas dat zo maar zou aanbieden zonder hun huiswerk te doen.

Mocht het niet zo zijn wacht geduldig af todat mijn blok het begeeft...

Maar hoop dat het voorlopig nog heel blijft.

Tot de 200 pk gaat zeker goed met standaard internals daarboven word het wat gevaarlijker. maar die 15 pk maakt ook nie veel mee ruit. Heb er weer zo;n 10.000 km opzitten.

@Haasje17 wrote:Tot de 200 pk gaat zeker goed met standaard internals daarboven word het wat gevaarlijker. maar die 15 pk maakt ook nie veel mee ruit. Heb er weer zo;n 10.000 km opzitten.

zal mij benieuwen hoe lang die endurance test duurt :D

tuurlijk hoop ik voor je zo lang mogelijk :thumb

Er is niemand in mn omgeving die met een getunede 1.6 16v rijd

Over het algemeen word er veel boe en bah geroepen over deze motoren

Ik heb een x16xe genomen omdat ik wel eens wilde weten of dat ook zo is

Het is niet dat ik je niet geloof, maar zal me toch benieuwen of je er over een jaar nog mee rijd

Dbilas gaat het voor mij niet worden, of ik moet via ebay of marktplaats onderdelen vinden

Hoop zo veel mogelijk 2e hands te vinden en een gereviseerde turbo

Ik ben niet het type wat zijn hele salaris in zijn auto stopt

Anders had er wel een c20let in gehangen ;)

Terug
Naar boven