• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.6 astra G automaat met foutcodes

Hallo ik ben jaap, 39 jaar en al 5 jaar ben ik in het bezit van een astra G 1.6 8v automaat uit 2001 met 112000 km op de teller, sinds gisteren is het motor storings lampje gaan branden. De auto rijd en start nog gewoon al lijkt het wel zo te zijn dat ik in winterstand of zoiets rijd. De auto trekt ook heel langzaam op bij wegrijden en slaat soms af. Ik heb de volgende foutcodes opgemerkt: 2106, 2103, 1700

U2106 Lost Comm with Trans Control System

U2103 Fewer Controllers On Bus Than Programmed

P1700 Transmission Control Module (TCM) Requested MIL Illumination

Wellicht is er iemand die met deze zelfde storing ervaring heeft, ik heb al wat stekkers nagelopen maar niets kunnen ontdekken. Kan het te maken hebben met de kou, slecht contact ergens. Elk advies is welkom.

Mvg

U Storingen zouden Can Storingen zijn, dat is een probleem in de Communicatie tussen de Motorcomputer en de Versnellingsbak.

Willem

inderdaad willem, heb de auto laten uitlezen en er is geconstateerd dat dat het probleem is. Morgen gaan ze proberen de module opnieuw te laten in leren, hopelijk bied het de oplossing anders word het een nieuwe module en die was niet goedkoop heb ik begrepen.

Laat nog weten wat het geworden is

Ik hoorde van een Opel monteur dat deze storing meestal door een motorcomputer word veroorzaakt..

Willem

Conclusie is dat het motor stuurapparaat kapot is, vervangen á 1100,00 euries....hhhmmm d´s balen. nu heb ik ff gezocht op internet en een nieuwe gevonden voor 250,00, vraag me alleen af of de dealer deze wel voor me wil inleren, en hoe het zit met mijn sleutelchip. Jammere is dat ik onlangs te veel heb gedaan aan de auto om een zomaar een andere aan te schaffen: nieuwe shocks, veren, remmen ,schijven, banden, distributie riem, waterpomp, filters en olieen. Wellicht weet iemand hier waar je een nieuwe ecu kan inleren.

De auto is gemaakt, nieuwe ecu bij de dealer met de auto afgegeven en voor 140,00 euro opnieuw ingelezen.

Ik heb de nieuwe ecu gekocht bij een man uit oud gastel(marcel) via marktplaats. Hij heeft nog meerdere ecu's te koop, allen zijn nieuw.

Terug
Naar boven