• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.6t motor

Jram

Lid
Even een vraagje.

Ik heb hier op het forum meer erover gelezen maar ik vind de turbo van de 1.6 van de insignia (2009) er vreemd inkomen.

Mijn golf 5 gti liep gewoon heel soepel. De insignia heeft echt een vervelende hik, vooral in z'n 2.

Het zal misschien komen omdat ik nog moet wennen aan de motor maar heb dit niet eerder meegemaakt.

Zijn er mensen die hier na het tunen minder last van hadden?

Gr,

J

Zelf rijd ik ook de 1.6 Turbo, maar naar mijn mening is het een zeer fijn en soepel blok. Nadat ik een software update heb laten uitvoeren (ik dacht vorig jaar ergens in november) liep het blok wel soepeler dan voorheen. Misschien heeft jouw Insignia die update nog niet gehad?

Oke dat kan ik nog wel even na vragen, hij moet toch nog voor wat kleine zaken naar de dealer terug.

Zelf ervaar ik vooral bij een koude motor dat de auto schokkerig reageert tussen de 2000 en 2500 toeren.

Golf gti en insignia met 1.6 tja tis maar een ligt motortje wat koud wat hikt was die zwaarder geweest had je probleem niet. Software updat helpt maar verwacht geen wonder.

Dat hikken wat je ervaart tussen 2000 en 2500 toeren zal wel iets blijven. Dat is namelijk het toerental wanneer de turbo begint mee te werken. Als je net tegen het punt aan zit dat de turbo net wel of net niet mee gaat werken zul je inderdaad een soort van hik ervaren, een beetje schokkerig lijkt het. Bij mij was dit na de update een stuk minder geworden en zelf merk ik het niet eens meer. Maar dat kan ook zijn omdat ik eraan gewend ben geraakt.

Dat hikken heb ik ook gehad.Ik werd er helemaal gek van.Moet gewoon niet mogen bij een auto van deze klasse.Twee jaar geleden heb ik de update gehad en sindsdien nergens geen last meer van.

Ik zal eens vragen naar die update. Verwacht eigenlijk wel dat ze dit gechecked hadden toen ik hem 3weken geleden ophaalde. Maar wie weet :D

Navigatiescherm moet toch nog vervangen worden dus dan hebben ze alle tijd.

@juruca wrote:@hpp: waar heb je de 1.6T laten tunen ?

En wat moest dat kosten ?

Bedankt!

De auto heb ik laten tunen bij Den Hartog in Hellevoetsluis ( opel subdealer) met software van EDS fahrzeugtecnick. De kosten zijn 425.00 euro.

Ik heb 2 maanden zonder tuning gereden, en ik vond dat de auto niet hikkerig was. Ik denk dat de auto al een update had gehad, auto is van 2011.

@GM-Tuningparts wrote:@juruca wrote:@hpp: waar heb je de 1.6T laten tunen ?

En wat moest dat kosten ?

Bedankt!

Ook wij chippen met de software van EDS fahrzeugtecnick

en maken voor forumleden speciale prijzen! :thumb

GM-Tuningparts

Waarom kom je daar nu pas mee ?? :fy1 :fy1

Hoorde ook goede verhalen over unlimited tuning.

Nette prijzen en meeting voor en na, dat spreek mij wel aan. Maar eerste maar eens kijken wat de dealer zegt.

@juruca wrote:jeee wat een forumprijs zeg........... :cry

Gewoon net als die andere dus....

Dan ga je gewoon naar eds zelf en betaal je 595!

Met die 425 zitten wij net als die ander al ver onder de normale EDS prijs maar het gaat het hier natuurlijk

om zoals meestal dat de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ze willen het liefst van alles en zoveel mogelijk hebben maar het mag niks kosten.

Wij moeten die chiptuning ook gewoon afrekenen en krijgen die zoals je zult snappen ook niet voor niks!

Terug
Naar boven