• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.7 diesel achterwielaandrijving??

blitznl30

Post weinig
is het mogelijk om een 1.7 isuzu diesel van een corsa in een achterwielaangedreven opel te lepelen???

zo ja welke versnellingsbak heb je dan nodig

ja is mogelijk

geloof pasplaat en getrag bak

weet nl dat er zon blok in een b manta komt

weet dat die jongen het zelfde heeft gedaann met een isuzu 1,5 en dat gaat mooi

zijn daar toevallig foto's van,of meer info mbt welke koppelingsplaat vliegwiel enz

en natuurlijk de pasplaat.

ik wil misschien zo'n blok in een b kadett bouwen als het een beetje makkelijk gaat

ja is mogelijk

geloof pasplaat en getrag bak

weet nl dat er zon blok in een b manta komt

weet dat die jongen het zelfde heeft gedaann met een isuzu 1,5 en dat gaat mooi

tegen een 1700 isuzu zit gewoon een f16, dus daar past een 18s bak ook wel op.

tis wel even kijken wat benzine verhoudingen doen op een diesel...

het grootste "probleem" zijn motorsteunen.. dat zit op zoon blok heel anders als bij een gm blok..

daar moet je zelf flink aan de knutsel

zijn daar toevallig foto's van,of meer info mbt welke koppelingsplaat vliegwiel enz

en natuurlijk de pasplaat.

ik wil misschien zo'n blok in een b kadett bouwen als het een beetje makkelijk gaat

als er een f16 bak aan past dan kan ik ook een omega 2.0 bak pakken die zijn wat makkelijker vinden dan een 1.8s bak

en dat van die motorsteunen is ook weer zo,er zitten helemaal geen gietnokken op zo'n blok om andere motorsteunen op te zetten.

maar eddepet007 vermeld wel dat er zo'n blok in een manta geknutseld word,ben benieuwd hoe dat is gedaan met de motorsteunen

tegen een 1700 isuzu zit gewoon een f16, dus daar past een 18s bak ook wel op.

tis wel even kijken wat benzine verhoudingen doen op een diesel...

het grootste "probleem" zijn motorsteunen.. dat zit op zoon blok heel anders als bij een gm blok..

daar moet je zelf flink aan de knutsel

ja van omega past natuurlijk ook. weet alleen niet hoe het met een vliegwiel gaat...

in engeland is er een die het in een viva heeft. dus het kan wel.

maar denk niet dat je op de originele plekken uit komt.

zult iets vanaf de chasis balken moeten maken denk ik.. je kunt wat zoeken op google, x17dt, viva, retrorides.. dan komt ie vast wel naar boven.

als er een f16 bak aan past dan kan ik ook een omega 2.0 bak pakken die zijn wat makkelijker vinden dan een 1.8s bak

en dat van die motorsteunen is ook weer zo,er zitten helemaal geen gietnokken op zo'n blok om andere motorsteunen op te zetten.

maar eddepet007 vermeld wel dat er zo'n blok in een manta geknutseld word,ben benieuwd hoe dat is gedaan met de motorsteunen

ja van omega past natuurlijk ook. weet alleen niet hoe het met een vliegwiel gaat...

in engeland is er een die het in een viva heeft. dus het kan wel.

maar denk niet dat je op de originele plekken uit komt.

zult iets vanaf de chasis balken moeten maken denk ik.. je kunt wat zoeken op google, x17dt, viva, retrorides.. dan komt ie vast wel naar boven.

Terug
Naar boven