• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.8 16v ecotec 1999 probleem toerental

Ik heb sinds kort een astra g uit 1999 echter heeft deze een probleem. Als ik de auto start (koude start) is er niks aan de hand. Zodra de tempratuur op warmte komt begint hij terug te vallen onder zijn stationaire toerental als ik de koppeling intrap. Zodra de auto goed warm is gerede is het probleem ook minder, wel merk ik zodra ik de verwarming op warm zet en de ventilatoren aan de motor het moeilijker krijgt en hij sneller naar de 500 toeren zakt. Ook als ik de ventilatoren op stand 2 heb dan blazen ze niet constant maar dan hard zacht hard zacht hard zacht.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? ben er al mee naar een monteur geweest maar die wist het ook niet het konden meerde dingen zijn, daarom vraag ik het even hier op het forum misschien dat er mensen zijn die dit probleem bekend voor komt

Groetjes Kevin

Als die in zijn koudloop zit op het begin heeft die het niet zodra die eraf is begint het. Zodra die dan helemaal goed warm is word het wel minder. Als ik zeg ma file rijd dan is het de heletijd als ik stukjes vooruit rij

Wat mij opvalt aan je verhaal is dat de ventilator motor een variabel toerental heeft, kun je dit ergens aan koppelen? Heb je bijvoorbeeld je boord spanning bekeken?

Voor de rest zou ik zo geen kant en klare oplossing voor je weten.

Succes!

X18XE1

Gasklep al gereinigd en Carterventilatie gaatje in het gasklephuis met max 1mm vergroot??

Willem

Heel gaskleppenhuis schoon gemaakt, carterventilatie opgeboord, egr klep schoongemaakt plus nieuwe dichte pakking erop gedaan. Alleen heb ik.nog steeds hetzelfde probleem

@wim-v6 wrote:X18XE1

Gasklep al gereinigd en Carterventilatie gaatje in het gasklephuis met max 1mm vergroot??

Willem

Dit allemaal al gedaan geen resultaat :( kan het niet aan een slechte accu of dynamo liggen?. Want zodra die helemaal terug valt in de toeren naar 500 dimmen me koplampen etc. Daarna kabbelt die wel weer terug. Of aan de tempratuur sensor want bij warm weer in de zomer heeft ie er bijna geen last van

ja dat kan inderdaad aan de Dynamo, Accu of Massa liggen, of aan een overleden X18XE1 computer, waarnaar ik ook nog op zoek ben voor alleen het testen.. en mocht dat het zijn Overnemen..

Willem

@wim-v6 wrote:ja dat kan inderdaad aan de Dynamo, Accu of Massa liggen, of aan een overleden X18XE1 computer, waarnaar ik ook nog op zoek ben voor alleen het testen.. en mocht dat het zijn Overnemen..

Willem

Update: vandaag mijn auto radio eruit gesloopt probleem weg blazers werken weer naar behoren. Dashboard verlichting knippert niet meer, en hij valt niet meer onder zijn toeren. Zal dit dan een kapotte accu zijn of de radio.

@Blue-Dragon wrote:Hmm lijkt me dan dat het aan de radio heeft gelegen.

Zal waarschijnlijk ergens soort van kortsluiting hebben gemaakt.

Nou vanmiddag reed ik zonder radio zonder koplampen (xenon erin) en net alleen met koplampen aan en toen had hij het egt minimaal dus denk dat de accu stuk is dat die te weinig stroom leverd . Ik ga hem morgen even laten doormeten

accu doorgemeten, dynamo doorgemeten allebei nog goed. Carterventilatie nogmaals doorgespoten met remmen reiniger. nog steeds hetzeflde probleem

Heb je de auto al es laten uitlezen?? Dat haal ik namelijk niet uit je verhaal.

Alleen dat er een monteur naar 'gekeken' heeft.

Terug
Naar boven