Ik heb een vraag over de nokkenassensor.. Ik weet dat hier al veel topics over geweest zijn, heb hier veel aan gehad maar ik kom er toch niet uit..
Ik heb dus de foutmelding P0340 Nokkenassensor Storing,
nu heb ik het volgende al gedaan:
De bedrading gecontroleerd en doorgemeten vanaf de stekker tot de computer (is goed)
De contacten goed schoon gemaakt en alles zoals het hoort weer in elkaar gezet
De sensor vervangen met een nieuwe sensor (geen imitatie)
Timing gecontroleerd
Distriebutie riem goed op spanning gezet
Nog steeds de zelfde storing.., Maar wanneer ik ongeveer 10/20 km heb gereden en de auto uit zet, daarna hem ongeveer 5 minuten op contact laat staan (positie 2) en de auto weer start.. is de storing compleet verdwenen en dan kan ik makkelijk een rit maken van 300 km, Ook als ik de motor weer uit zet en even later start als hij nog warm is blijft de storing weg..
Maar als ik dan de volgende dag de auto weer start met een koude motor is het probleem weer terug..
Wie weet een oplossing ??
Gr Richard
Ik heb dus de foutmelding P0340 Nokkenassensor Storing,
nu heb ik het volgende al gedaan:
De bedrading gecontroleerd en doorgemeten vanaf de stekker tot de computer (is goed)
De contacten goed schoon gemaakt en alles zoals het hoort weer in elkaar gezet
De sensor vervangen met een nieuwe sensor (geen imitatie)
Timing gecontroleerd
Distriebutie riem goed op spanning gezet
Nog steeds de zelfde storing.., Maar wanneer ik ongeveer 10/20 km heb gereden en de auto uit zet, daarna hem ongeveer 5 minuten op contact laat staan (positie 2) en de auto weer start.. is de storing compleet verdwenen en dan kan ik makkelijk een rit maken van 300 km, Ook als ik de motor weer uit zet en even later start als hij nog warm is blijft de storing weg..
Maar als ik dan de volgende dag de auto weer start met een koude motor is het probleem weer terug..
Wie weet een oplossing ??
Gr Richard