• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.9 cdti bokt

ja dat heb ik er nu ook een jaar tussen

nu begint hij weer wat te bokken

mijn garage man zei misschien de software even updaten

en hebben we ook een foto van die 3e injector kan ik ook even kijken of die draden wit zijn

heb een signum met 150 pk 19cdti

of kan het nog wat anders zijn

wie o wie weet nog wat

Ik heb destijds ook aan de LMM gedacht. Toch niet gedaan,

De 3e injector mod is uitgevoerd en heeft gedeeltelijk geholpen....het bokken is een stuk minder en zoals die was in het beging...d.w.z. bokken in 2de versnelling tussen 2500-3000 toeren bij 3/4 gas. Normaal rijdend voel je er niks van.

ja dat heb ik er nu ook een jaar tussen

nu begint hij weer wat te bokken

mijn garage man zei misschien de software even updaten

en hebben we ook een foto van die 3e injector kan ik ook even kijken of die draden wit zijn

heb een signum met 150 pk 19cdti

of kan het nog wat anders zijn

wie o wie weet nog wat

Ik heb destijds ook aan de LMM gedacht. Toch niet gedaan,

De 3e injector mod is uitgevoerd en heeft gedeeltelijk geholpen....het bokken is een stuk minder en zoals die was in het beging...d.w.z. bokken in 2de versnelling tussen 2500-3000 toeren bij 3/4 gas. Normaal rijdend voel je er niks van.

Nee dat kabeltje vervangen van de aansturing van de 3e injector. zie hierboven.

SW update heb ik ook al laten doen, dat heeft niets geholpen helaas.

Nee dat kabeltje vervangen van de aansturing van de 3e injector. zie hierboven.

SW update heb ik ook al laten doen, dat heeft niets geholpen helaas.

Ik dacht eerst dat de injectorkabel probleem alleen maar betrekking had op een 150 pk, maar dat is dus niet zo.

Volgens mij moet ik ook maar eens de andere 3 kabels vervangen en de boostsensor onder de loep nemen.

Wat me nou overkomen is!

Wil ik mijn auto starten (na 30 min gereden te hebben) vanochtend, start de auto niet! Lichten flikkeren uit en aan, toeter gaat af!

Meteen een vriend gebeld: accu leeg! Hoe kan dat accu is net 4 maanden nieuw, blijkt dus dat de dynamo kaduuk is.

Nieuwe accu op gedaan, auto start en rijdt.....3 maal raden, het bokken/ inhouden is ineens opgelost!

sodenondeju! Is het dan toch al die tijd de dynamo gewoon geweest? Zal toch niet....?

Wordt vervolgd.

Ik dacht eerst dat de injectorkabel probleem alleen maar betrekking had op een 150 pk, maar dat is dus niet zo.

Volgens mij moet ik ook maar eens de andere 3 kabels vervangen en de boostsensor onder de loep nemen.

Wat me nou overkomen is!

Wil ik mijn auto starten (na 30 min gereden te hebben) vanochtend, start de auto niet! Lichten flikkeren uit en aan, toeter gaat af!

Meteen een vriend gebeld: accu leeg! Hoe kan dat accu is net 4 maanden nieuw, blijkt dus dat de dynamo kaduuk is.

Nieuwe accu op gedaan, auto start en rijdt.....3 maal raden, het bokken/ inhouden is ineens opgelost!

sodenondeju! Is het dan toch al die tijd de dynamo gewoon geweest? Zal toch niet....?

Wordt vervolgd.

Mijn 1.9 cdti 120pk 8V bokt ook, vooral in het toerengebied tussen 1800 en 2000 tpm. Bij weinig gas bijgeven lijkt het of de motor even iets inhoud en pas later goed doortrekt.

Vorige zomer ook problemen mee gehad. In de winter liep de motor heel goed. Nu het weer warmer wordt (>15°C) ontstaat het probleem weer.

Iemand enig idee wat het kan zijn? EGR is door vorige eigenaar bij 85000km vervangen. Nu 123000km op de teller.

Opel Zafira B 1.9 cdti 120pk 2006

Mijn 1.9 cdti 120pk 8V bokt ook, vooral in het toerengebied tussen 1800 en 2000 tpm. Bij weinig gas bijgeven lijkt het of de motor even iets inhoud en pas later goed doortrekt.

Vorige zomer ook problemen mee gehad. In de winter liep de motor heel goed. Nu het weer warmer wordt (>15°C) ontstaat het probleem weer.

Iemand enig idee wat het kan zijn? EGR is door vorige eigenaar bij 85000km vervangen. Nu 123000km op de teller.

Opel Zafira B 1.9 cdti 120pk 2006

Update: weer sjit.

Het bokken is er nog steeds. Ik moet wel eerlijk bekennen dat het veel minder is geworden na de 3e injector mod. Als je dan ook nog eens gewoon rijdt: lees niet te veel gassen, normaal optrekken en normal accelleren, dan voel je het nauwelijks meer.

Terug
Naar boven