• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.9 ombouwen naar 2.0

Robert Smit 8v

Post weinig
Hey mensen,d

Ik ben rustig aan het kijken naar een ascona. (opknapper)

Ik kan voor weinig een ascona 1.9 uit 77 kopen. Wou toch lieven een 2ltr maar aangezien dit allemaal 4 deurs zijn ga ik toch maar voor een 1.9 2deurs.

Is het makkelijk om een 2.0 blok over te zetten in een ascona waar standaard een 1.9 in zit.

Kunnen mij mensen met ervaring zeggen waar ergens knooppunten zitten?

mvg. Robert

het wisselen van een 1.9 naar een 2.0 kan zonder problemen ! behalve als je besluit een 2.0e te plaatsen dat is een injectie motor dus dan moet je ook de computer en bedrading gaan plaatsen !

het wisselen van een 1.9 naar een 2.0 kan zonder problemen ! behalve als je besluit een 2.0e te plaatsen dat is een injectie motor dus dan moet je ook de computer en bedrading gaan plaatsen !

oke maar de 1.9 (is een 1.9N) is niet echt fijn meer.

2.0E heeft 110 pk en 2.0S 100 pk of niet?

is echt eventueel ook mogelijk om op een 2.0S dubbele webers (45mm) op te zetten?

Heeft een maat van mij nml nog liggen.

Was toch van plan als het door gaat de auto grondig aan te pakken en dus ook het blokje wat er in komt.

oke maar de 1.9 (is een 1.9N) is niet echt fijn meer.

2.0E heeft 110 pk en 2.0S 100 pk of niet?

is echt eventueel ook mogelijk om op een 2.0S dubbele webers (45mm) op te zetten?

Heeft een maat van mij nml nog liggen.

Was toch van plan als het door gaat de auto grondig aan te pakken en dus ook het blokje wat er in komt.

[rquote=1886590&tid=144167&author=corres]als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.

een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.

ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer

dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.

blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress[/rquote]

Ga ik ook doen met mijn Ascona. een 1.9n, dat is leuk voor op zondag middag, niet als je lekker een stukje sportief wilt sturen :thumbdown

[rquote=1886590&tid=144167&author=corres]als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.

een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.

ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer

dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.

blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress[/rquote]

Ga ik ook doen met mijn Ascona. een 1.9n, dat is leuk voor op zondag middag, niet als je lekker een stukje sportief wilt sturen :thumbdown

bedankt heh louwe,

Dat klopt dat heb ik ook al eerder gehoord. Ik heb nml geen belang bij zn lelijke verhoging in de motorkap.

Is het wel mogelijk om de orginele computer en labdasonde (die bij de 2.4 hoort) weer te gebruiken?

Hoe zit het eigenlijk als je een 2.4 inbouwd met dubbele 45 webers? gaat dit ook niet passen?

bedankt heh louwe,

Dat klopt dat heb ik ook al eerder gehoord. Ik heb nml geen belang bij zn lelijke verhoging in de motorkap.

Is het wel mogelijk om de orginele computer en labdasonde (die bij de 2.4 hoort) weer te gebruiken?

Hoe zit het eigenlijk als je een 2.4 inbouwd met dubbele 45 webers? gaat dit ook niet passen?

[rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0

steld weinig voor

naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk

maar zoals al gezegd ga je over op injectie

dan heb je iets meer werk

retour leiding naar je tank

computer moet een plekje krijgen

beetje bedrading

en de draad nara je bobine moet vervangen worden

een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk

enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder

waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn

en dekseltje voor in de plek maken;)

[/rquote]

Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?

[rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0

steld weinig voor

naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk

maar zoals al gezegd ga je over op injectie

dan heb je iets meer werk

retour leiding naar je tank

computer moet een plekje krijgen

beetje bedrading

en de draad nara je bobine moet vervangen worden

een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk

enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder

waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn

en dekseltje voor in de plek maken;)

[/rquote]

Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?

[rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent

die dubbele webers te gebruiken

dan moet je wel die 2,4 nemen

voor een 2,0 zijn 45ers te groot

t verschil zit hem niet in de motor

maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken

maar is wel lastiger

en geeft geen winst

[/rquote]

Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?

Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.

[rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent

die dubbele webers te gebruiken

dan moet je wel die 2,4 nemen

voor een 2,0 zijn 45ers te groot

t verschil zit hem niet in de motor

maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken

maar is wel lastiger

en geeft geen winst

[/rquote]

Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?

Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.

Terug
Naar boven