• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1.9n caffeine toer

voor zover ik weet heefd een S blok hogere compressie zuigers.

en de H zou voor hochleistung staan, weet ff niet hoe ik dat moet vertalen, maar die H geefd aan dat er meer pk's uit de kop zijn gehaald.

dus dan zou een SH nog iets meer moeten hebben als een S.

maar die info voor de verklaring van de letters heb ik van internet, dus weet niet zeker of mijn info klopt.

want mijn autodata geefd ook meer compressie op voor een SH, iets minder voor de S en nog iets minder voor de N.

waarbij de sh ook op 106 pk staat, de s op 90, en de N op 75

Oei, 106 pk, dat wil ik ook wel! Maar dit is de eerste keer dat ik van een 1.9SH hoor, dus het zal wel iets zeldzamer zijn dan een 1.9N of 1.9S

komt uit een rekord sprint geloof ik heb ze voor een klein prijsje kunnen kopen

er zat nog een 1.6n bij voor wisselstukken ook

106 pk is niet slecht he

grtz

origineel gepost door JohnSmith

ja, hij is den ik zeldzaam, was ook ff zoeken in de autodata, want het meeste zie je de S

In de rekord D 1900 lag ook een 19SH. H wil zeggen dat er hydraulische stoters in zitten (dacht ik).

Maar nu vraag ik me af zaten die niet in een 19s dan ??

Zijn er nog reacties op het idee om versnellingsbak olie toe te voegen voor het verversen? Nog een bepaald merk of type dat ik daarvoor moet gebruiken?

ik zou er een flesje Forte Motorflusch in doen. na het toevoegen van dit spul een uur laten draaien, nieuwe olie erin en je blok is weer perfect schoon. gebruiken wij op de zaak ook werkt perfect.

groetjes erwin

Dat kan ik vast wel bij de brezan halen. Moet ik nog een bepaald type/merk hebben? of is er maar een soort. Hoelang moet ik hiermee draaien?

ik gebruik altijd de roodkleurige, die ook gebruikt word in stuurbekrachtiging, en ff een paar 100 kilometer mee rijden voor het verversen.

een paar 100 kilometer? :o

andere personen hier op het forum hebben het over een kwartiertje stationair draaien voor het verversen..... :hmmz zit nogal verschil tussen

Terug
Naar boven