• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

10 jarenplan...... corsa A

ziet er goed uit

maar hoe hebben jullie die vorm in de plaat gekregen in de wielbak ?

wil zoiets ook nog eens doen namelijk

Haha, nee hoor. Ik ruik sterk....

Die plaat..

IMAG0106.jpg

Eerst van karton een mal gemaakt, plaat uitgeknipt, een randje gezet en daarna met een rubbere hamer op een houten klos met een schuine rand de plaat in vorm geklopt.

Viel nog niet mee, veel respect voor echte plaatwerkers..

Daarna de plaat in de auto gemaakt en de laatste ronding aan de voorkant met hamer en klos in de juiste vorm geklopt..

De laatste dagen niet veel meer aan de corsa gewerkt, bij onze schuur werd een feest gegeven. Er stond een grote tent en konden helaas niet in de schuur terecht, er komen nog meer dagen...

IMAG0205.jpg

Achter komen nieuwe spatbordrandjes in we zijn nu aan het kijken of deze meteen wat naar buiten te zetten zodat de corsa nog wat lager kan.

ben er nog niet helemaal uit hoe of wat.

IMAG0201-1.jpg

IMAG0202-1.jpg

En even een foto van m'n lease-auto:agent

IMAG0195-1.jpg

Om toch naar m'n werk te komen een auto geleend van een maat. Ben niet zo van het fietsen...

rijdt fijn he weer een c-kadett na al die jaren....king:

ik weet nog wel vroeger als ik al bij v dinther was en dan kwam jij aanrijden in je appeltjes groene CQP met een dikke open pijp eronder

en dan express langs harry zn jaguar parkeren zodat zijn alarm afging! hahaha man dat was nog eens gaaf

(is alweer lang geleden man *zucht*)

Toen waren we nog jong en wild.....

Nu begint het toch wel weer te kriebelen om toch m'n eigen CQP weer rijdend te krijgen, maar dat is voor later... eerst even de Corsa

Even weer een kleine update..

Alvast delen in de spuitplamuur gezet

IMAG0206.jpg

IMAG0211.jpg

De koker aan de andere kant roestvrij..

IMAG0209.jpg

IMAG0208.jpg

Wielen liepen iedere keer aan in het spatbord

IMAG0210.jpg

Andere kant is al aangepast. ziet er nog niet heel netjes uit, maar dat komt nog goed...

IMAG0213.jpg

IMAG0221.jpg

IMAG0220.jpg

Nu kan ik straks met deze wielen wel wat lager....

Onze verhuurder is met z'n fendt bezig geweest en is nu klaar, natuurlijk wilden wij wel even een proefrit maken...

IMAG0193.jpg

IMAG0192.jpg

Maar ook hij kan niet stilzitten en is nu aan het opknappen begonnen van een kar

IMAG0218.jpg

IMAG0217.jpg

Helaas foto's verwijderd

Opeltjes genoeg, maar ook een paar fordjes, bmw's en mercedes.... Heb er voor mezelf al een leuke ascona uitgezocht, maar denk dat die voorlopig hier blijft....

Ben vandaag nog even bezig geweest.... Wilde m'n verfspuit eerst een keer proberen.

Er zitten wel wat stofpuntjes in, maar toch....

IMAG0226.jpg

Volgende keer met wat plastic een spuitcabine maken

Staat idd in de omgeving van Schaijk.

Ik heb het advies gekregen de foto's te verwijderen, niet iedereen hoeft dit te zien

origineel gepost door de wit

Ik heb het advies gekregen de foto's te verwijderen, niet iedereen hoeft dit te zien

Lijkt me idd heel verstandig.. je hebt er altijd bij zitten die minder goede bedoelingen hebben. Dan kunnen de auto's nog altijd gewoon beter daar binnen blijven staan

origineel gepost door de wit

Neej, ik had zo'n vermoeden, had welleens gehoord van een vriend van me die in schaijk was geweest bij een man in een loods die er een hele verzameling op nahield, dus denk dat dat um dan was. Schijnt een apart figuur te zijn, hij doet er niks mee en hoeft er niet vanaf. (wat ik heb horen zeggen dan, voor het zelfde geld ist een hele goeie kerel)

@ astraman

Dat heb je helemaal goed. Hij heeft meer van dit soort schuren. Maar het blijft jammer van de auto's

Vandaag weer aan het lassen geweest..... Pffft.. de laatste loodjes. Alleen de 2 plekjes in de wielkasten voor nog en wat kleinigheden bij 1 spatbord achter, dan voorlopig geen lassen meer voor mij. tijd voor wat lak...

Heb slechts 2 foto's vandaag.

IMAG0230.jpg

IMAG0231.jpg

Gaan gewoon rustig verder..

Terug
Naar boven