• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

100 ampere dynamo

bij de brezan kan je wel n 90a dynamo halen voor v-riem

en een 120a met multiriem

poullies kan je wel overzetten, heb ik ook wel ns gedaan

kunt ook eentje pakken van v6 met airco, moet je alleen effe kijken of dat gaat passen met de ophanging ervan..

poulie's zijn simpel over te zetten id.

zelf ook al meerdere keren gedaan.

orrigineel is 70 d8 ik

die 90a zit over de 350 voor een particulier...die 120 kost 150 particulier

je kan ook naar een sloop gaan,en daar een gereviseerde bestellen, kan je zelf kiezen voor multi of v-riem

zit volgens mij wel verschil in ophang beugels oude en nieuwe type blok(v snaar/ multie riem)

multie type heeft boven een beugel en v snaar type heeft een soort stel lip met een sleuf er in.

ook dat kun je ombouwen...

heb al paar keer, multie-poulie omgebouwd naar v-snaar.

en zelf een spanner gemaakt, stelt niks voor.

volgens mij geen foto van nee, maar je haalt de originele beugel eraf, waarmee ie op de vaste stand staat.

pak een originele spanner, en kijk hoe het uitkomt.

dan pak je een dikke stalen strip, en vermaak je de originele spanner.

beetje creativiteit, stelt echt niet veel voor hoor

kheb het geprobeert werkt niet met die dynamo hij komt tegen de inlaat aan of de v-snaar komt er scheeft voor dus kheb alles geprobeert en aangepast

ook een deko dan bij mij komt de achterkant plastic kap ven de dynamo tegen de inlaat aan en dan heb ik de v-snaar recht staan het kan wel maar je moet de helebeugel aanpassen zowel boven als onder van de dynamo dat weet ik wel magoed magoed het kan wel ma je moet alles aanpassen kheb hem erook wel op ma was wel pleur werk en apst niet egt geweldig

veel werk????

nee man.

ik heb een bosch, komt van een omega 3.0v6:o

erg lomp groot ding, maar past goed

ik zal een foto posten

Terug
Naar boven