• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

100pk uit c16nz (1.6)

kadettEsedan

Post weinig
Hallo,

momenteel ben ik in het bezit van een kadett sedan met een 1.6 motor. Dit blok heeft echter maar 74 pk :( eigenlijk net een beetje weinig.

nu wil ik dit blok een beetje opvoeren, alleen alles wat online word aangeboden is voor het 2.0 blok.

het blok eruit en een 2.0 erin is geen optie, heb het huidige blok net helemaal gereviseerd en het zou erg zonde zijn om hem dan weg te doen.

dus mijn vraag is hoe kan ik iets meer pit in het beestje krijgen.

100pk is het streven maar misschien iets te veel gevraagd :P

bij ideeën hoor ik het graag :D

Begin met het verwijderen van de egr.

eventueel het gat in de kop ook afdoppen zodat je niet een loos kanaal hebt.

voor de 1600 8v zijn er uitlaatspruitstukflenzen los verkrijgbaar bij Peters Autosport.

Met een beetje handigheid las je een spagettipijpje er op van een 2L16v of van een andere wagen.

Begin met het verwijderen van de egr.

eventueel het gat in de kop ook afdoppen zodat je niet een loos kanaal hebt.

voor de 1600 8v zijn er uitlaatspruitstukflenzen los verkrijgbaar bij Peters Autosport.

Met een beetje handigheid las je een spagettipijpje er op van een 2L16v of van een andere wagen.

oke goed te weten van die flensen, misschien binnenkort toch een lascursus volgen dus geen slecht idee

nog met mensen met ideeën?

oke goed te weten van die flensen, misschien binnenkort toch een lascursus volgen dus geen slecht idee

nog met mensen met ideeën?

Spruitstukkie maken en motorfietscarbs erop! Of niet Fearless? :D

Heb je met het reviseren de cilinderkopkanalen bewerkt? Was in ieder geval een goed begin geweest

Spruitstukkie maken en motorfietscarbs erop! Of niet Fearless? :D

Heb je met het reviseren de cilinderkopkanalen bewerkt? Was in ieder geval een goed begin geweest

[rquote=1876152&tid=143308&author=kadettEsedan]Hallo,

momenteel ben ik in het bezit van een kadett sedan met een 1.6 motor. Dit blok heeft echter maar 74 pk :( eigenlijk net een beetje weinig.

nu wil ik dit blok een beetje opvoeren, alleen alles wat online word aangeboden is voor het 2.0 blok.

het blok eruit en een 2.0 erin is geen optie, heb het huidige blok net helemaal gereviseerd en het zou erg zonde zijn om hem dan weg te doen.

bij ideeën hoor ik het graag :D[/rquote]

www.verkeerdekeuzegemaakt.nl

[rquote=1876152&tid=143308&author=kadettEsedan]Hallo,

bij ideeën hoor ik het graag :D[/rquote]

www.verkeerdekeuzegemaakt.nl

ik heb de invoer en uitvoer kanalen niet bewerkt alleen een beetje schoon gemaakt. ik heb wel de kop iets gevlakt zodat er meer compressie is.

heeft een brandstofdrukregelaar enig nut, ik heb ze wel eens in de winkel gezien maar nooit daadwerkelijk toegepast.

ik heb de invoer en uitvoer kanalen niet bewerkt alleen een beetje schoon gemaakt. ik heb wel de kop iets gevlakt zodat er meer compressie is.

heeft een brandstofdrukregelaar enig nut, ik heb ze wel eens in de winkel gezien maar nooit daadwerkelijk toegepast.

sluit me aan bij CQPV6, je gaat nooit met die kleine aanpassingen die jij opnoemt 100pk halen!

denk echt aan TB's of carbs en dan denk maar vast aan je bankrek.

sluit me aan bij CQPV6, je gaat nooit met die kleine aanpassingen die jij opnoemt 100pk halen!

denk echt aan TB's of carbs en dan denk maar vast aan je bankrek.

Motortje verkopen en een 2 liter erin is echt de voordeligste manier om meer vermogen te halen inderdaad, sluit ik me wel bij aan...

Motortje verkopen en een 2 liter erin is echt de voordeligste manier om meer vermogen te halen inderdaad, sluit ik me wel bij aan...

Ik ben van mening dat je niet meteen altijd meteen maar een 2 liter erin moet gooien. ook met wat kleinere motoren is vermogens winst te behalen. alleen je moet wat beter zoeken..

probeer maar eens met google... c16nz tuning. voldoende over te lezen

b.v. http://www.fhtechnic.nl/chiptuning/opel/

Niet dat ik zo'n fan ben van chippen, is maar om te laten zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn..

Terug
Naar boven