• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

12-R-048

netebuk

Post weinig
Vandaag een brief gekregen in het frans waarop stond dat er een update moet gedaan worden.

Ik begrijp er niet veel van en wil niet onmiddelijk bellen naar de garage.

Weet er iemand over welk een update het gaat?

12-R-048

Ook die brief gehad in dezelfde kuttaal, wel naar mijn dealer gebeld voor info.

Blijkt dat er een software-update moet gebeuren zodat de wagen iets zuiniger wordt en minder gaat regenereren ofzo. Na verloop van tijd kan er mss eventueel als je pech hebt iets gebeuren ofzo, dat er zich verstoppingen voordoen ofzo.

Ik heb gevraagd of dit dringend was en of het kwaad kon waarop ik antwoord kreeg dat het niet heel dringend was en er eigenlijk niet meteen iets kon gebeuren.

Maar omdat ik begin 2013 toch op onderhoud moet heb ik gelijk hiervoor een afspraak gemaakt zodat ze die update kunnen doen, mijn zetelverwarming repareren en een klein onderhoud.

Denk dat ik die brief die erbij zat ga terugsturen om mijn correspondentie volgende keer in het nederlands aan te krijgen, is toch gratis verzending :D

Referentiecode: producent 12-R-048

Meldende producent/distributeur: General Motors Nederland B.V.

Referentiecode: RDWMGP120465

Publicatie datum: 23-11-2012

Omschrijving defect:

Bij voertuigen met een A20DTH/L dieselmotor, modeljaar 2009 t/m 2013, is er een softwarefout in de motorregelmodule. Als gevolg daarvan kan de dieselverstuiver willekeurig openstaan.

Materiële gevolgen:

Plotseling vermogensverlies en motorschade. Hierdoor kunnen verkeersgevaarlijke situaties ontstaan. Bij het optreden van het defect zal de bestuurder gewaarschuwd worden door het oplichten van het 'SVS lampje' (onderhoud auto spoedig)

Mogelijke risico's:

Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel:

De producent/distributeur roept de betreffende voertuigen/producten terug; neemt maatregelen om het defect te verhelpen.De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De motorregelmodule wordt geprogrameerd, geconfigureerd en ingesteld met de meest recente software.

BRON: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

die update is inmiddels afgevoerd wegens nieuwe/andere problemen :shock:

jouw dealer kan hem ook niet meer uitvoeren

er zou een nieuwe update komen eind januari/begin februari met een nieuw rondschrijven

Mijn auto heeft inmidels ook deze update gehad alleen is de melding dat de auto direct naar de garage moet weer terugekomen.

Ik zal morgen wel weer even langs rijden of dit te verhelpen is.

Groeten Jan

@jan350 wrote:Mijn auto heeft inmidels ook deze update gehad alleen is de melding dat de auto direct naar de garage moet weer terugekomen.

Groeten Jan

Was vrijdag bij de dealer, moet 17 Jan terug komen dan is er een nieuwe update. Hopen dat dan alles verholpen is.

Groet, Rudy

@jan350 wrote:Mijn auto heeft inmiddels ook deze update gehad alleen is de melding dat de auto direct naar de garage moet weer terugekomen.

Groeten Jan

Ik ben bij de garage langs geweest en bij het uitlezen bleek één van de gloeibougies het begeven te hebben.

Je schijnt dan dus dezelfde melding te krijgen. De auto heeft nu zo'n 103.000 km gereden dus dan kun je natuurlijk dit soort zaken gaan verwachten. Ik moet wel zeggen dat m'n Insignia tot op heden (op de kosten van de banden na) wel zeer lage onderhoudskosten heeft.

Groeten Jan

Terug
Naar boven