• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1200s handgeschakeld

kendirven

Post weinig
ik heb een 1200s blok liggen in men kadett c coupe en vind hem nog al sloom iemand idee hoe ik iets meer

pit uit het blok kan krijgen ? het mag wel wat kosten

viewtopic.php?f=44&t=147962

Zal heel wat kosten maar is toch wat anders dan er een 2.0 in te lepelen

ik zou er wel een 2.0 in willen leggen maar kom uit belgie en voor keuring mag dit niet allemaal zomaar

ben nog maar 18 ook dus verzekering zal veel hoger zijn

Ik weet niet of je in Belgie het duitse tijdschrift de opel scene flash kunt krijgen? Daarin staat deze maand namelijk een c kadett met een 1200 motor met een dikke 100pk..

Hij heeft dit allemaal aangepast:

- 1x 45mm Weber

- Inlaatspruitstuk bewerkt

- Kop bewerkt

- Andere nokkenas

- Andere kleppen

- Zuigers van een 1200s gebruikt en deze lichter gemaakt

- Krukas verlicht en gebalanceerd

- Carbon airbox

- Spaghetti uitlaatspruitstuk

1.3 manta bak zoeken en een willekeurige OHC motor ervoor hangen is denk ik goedkoper dan een 1.2 ohv tunen... Maar je kan bijv. een setje dubbele carbs erop zetten. Dat levert al vaak een hoop performance op...

@Aapje wrote:1.3 manta bak zoeken en een willekeurige OHC motor ervoor hangen is denk ik goedkoper dan een 1.2 ohv tunen... Maar je kan bijv. een setje dubbele carbs erop zetten. Dat levert al vaak een hoop performance op...

welke zet ik er dan best op carbu's denk je ik zou graag men 1.2 behouden

Terug
Naar boven