• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

13 of 14 inch onder astra F station

mantadevil

Woont hier bijna
mijn astra moet binnen kort voor de apk en nu zijn de voorbandjes op,maar ik heb nu 13 inch eronder zitten .meende zelf dat onder mijn vorige F 14 inch zat.

Oook heb ik een verschil van 10km op de teller en de navi zitten dat hij meer aangeeft.

dus als de teller 80 zegt rij ik 70.

welke maat velg en welke goede bandenmaat hoort er onder een astra F station van 94.

is verschillend, volgens mij hoort op jouwe wel gewoon 13 inch hoor.

mijn buurman had een asrta van 97, die stond weer op 14 inch

die astra die ik had was van 95 met 13 inch.

maar ik denk dat het motorblok er ook mee te maken heeft.

een andere buurman hier heeft een astra station van k geloof 92/93 of zo, ook weer op 14 inch, maar ligt een 2 liter in.

ik heb nog wel 2 nette banden liggen trouwens, zitten wel op stalen velgen, 1 velg heb een rooie rand.

zijn ook 13 inch.

bij interesse pm me maar ff ;)

Die van mij is een 1.6 8V van 94.

er moet voor de ap toch 2 andere op ,erger mij al even aan het km verschil.

daarom dacht ik aan de verkeerde maat wielen,en kon set stalen wielen kopen met 4 nieuwe banden voor 5 tientjes

6x14 ET 38 met 185-60-14 banden.

iemand idee of dat kan onder een F.

Wil de astra keuren en dan weg doen,wil weer een oldtimer op lpg hebben :thumb .

tsja, 1 manier om er achter te komen haha.

dat 6 x 14 en de et zegt me niet zo heel veel, maar de banden moeten volgens mij makkelijk kunenen.

waarom hou je hem er niet bij? is verder en nette astra toch?

ja is een nette astra ,maar kan nu even geen 2 auto's onderhouden :jerry ,rij veel km op het moment en krijg wel km vergoeding maar toch rij liever op lpg dan.

en ben gek op oldtimers en luxe boeit me niet .

rij met een ouwe bak ook wel 300 km op een dag.

Terug
Naar boven